וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: "מעמדה של ישראל בוסס בוועידה"

פנחס וולף

13.7.2008 / 21:40

נשיא צרפת אמר כי ועידת מדינות הים התיכון היא "הצלחה גדולה". לדבריו, "הצלחנו לגבש תוכניות ממשיות בנוגע למשבר במזרח התיכון"

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר הערב (ראשון) במסיבת עיתונאים בפריז כי ועידת מדינות הים התיכון הינה "הצלחה גדולה". סרקוזי מנה ארבע סיבות להצלחת הוועידה: נוכחות המשתתפים עצמם, ביסוס מעמדה של ישראל כמדינת לאום, העובדה שלא היו תקריות דיפלומטיות במהלך הוועידה וגיבוש תכניות ממשיות לגבי הנושאים הבוערים של המזרח התיכון. סרקוזי הוסיף כי הוועידה תמשיך להתכנס מדי שנה במעמד שרי חוץ.

מוקדם יותר אמר סרקוזי כי "תפקיד אירופה וצרפת הוא לעזור להגיע לשלום, יש בעיות אמון וצריך ללמוד להאמין". לדבריו, "לא נחסוך במאמצים להגיע למטרה ונעשה ככל הניתן כדי לפתח את היחסים בין ישראל לרשות".

במהלך הוועידה התייחס ראש הממשלה אהוד אולמרט למגעים עם סוריה ועם הרשות הפלסטינית. אולמרט הביע אופטימיות בנוגע למו"מ עם הרשות והגדיר אותו כ"רציני". לדבריו, "כמובן שיש מכשולים ויש בעיות ויש אי הסכמות אבל נדמה לי שמעולם לא היינו כל כך קרובים לאפשרות להגיע להסכם". בנוגע למגעים עם סוריה אמר אולמרט כי הוא מעוניין שהמו"מ יהיה ישיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully