וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מעוניינת בשיחות ישירות עם סוריה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.7.2008 / 19:20

רה"מ העביר את המסר לסוריה דרך ר"מ טורקיה במהלך ועידת מדינות הים התיכון. אסד: "לא אפגש עם אולמרט בנוגע לנסיגת ישראל מהגולן"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום באדיבות לשכת העיתונות הממשלתית, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה אהוד אולמרט העביר הערב (ראשון) מסרים לנשיא סוריה בשאר אסד, באמצעות ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, כי ישראל מעוניינת בשיחות ישירות עם סוריה. דובר ראש הממשלה מרק רגב אמר כי "העברנו שאנו רציניים לגבי שיחות השלום, וכי אנו מאמינים שזה יהיה נכון להמשיך בהן עכשיו". עם זאת, גורם בממשלת סוריה הכחיש כי הועבר כל מסר מאולמרט לאסד במהלך הוועידה.

כמו כן, אולמרט נפגש במהלך ועידת מדינות הים התיכון בפריז עם האמיר של קטאר, השייח' חמד בן חליפה אל-ת'אני. השניים דנו במו"מ בין ישראל לסוריה, בין ישראל לפלסטינים ובנושא הגרעין האירני. ראש הממשלה אמר לאמיר, כי המדיניות של ישראל היא לא להוביל את המאבק נגד הגרעין האירני, אלא להיות שותפה לו.

אסד: "הנסיגה מהגולן - עניין טכני"

"לא אפגש עם אולמרט בנוגע לנסיגת ישראל מהגולן מפני שמדובר בנושא טכני ולא מדיני", כך אמר הערב נשיא סוריה בוועידת מדינות הים התיכון בפריז. לדבריו, "לא אני ולא אולמרט מומחים לנושא, ומי שידון בנסיגת ישראל מהשטחים שנכבשו ב-67' הם מומחים משני הצדדים".

אסד נפגש במהלך היום עם אישים רבים, ביניהם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון וראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. מזכ"ל האו"ם בירך על המשא ומתן המתנהל בין ישראל לסוריה והביע את הערכתו לכך שסוריה מילאה אחר התחייבויותיה. בפגישתו עם ארדואן, אמר אסד כי טורקיה וצרפת מהוות חלק חיוני בהפיכת המגעים עם ישראל לישירים.

בראיון ששודר הערב ברשת "אל-ג'זירה" אמר נשיא סוריה בשאר אסד כי במקרה של הסכם שלום, היחסים עם ישראל יהיו 'רגילים'. "לא צריך להתחיל לעסוק במונחים כמו נורמליזציה. מתחילת תהליך השלום אנו מדברים על 'יחסים רגילים'. אפשר לכנות אותם טבעיים, נורמליים, זה לא משנה. מה פירוש הדבר? קשרים, שגרירויות, הסכמים", הבהיר.

בתוך כך, נשיא לבנון מישל סלימאן התייחס לסוגיית חוות שבעא ואמר כי הוא אינו פוסל שימוש במתקפה. "ננסה להחזיר אותן באמצעים דיפלומטים, ואם היא תיכשל ננקוט באמצעים צבאיים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully