וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק תאפשר לסטודנטים להתאגד פוליטית

נעמה טלמור

13.7.2008 / 17:37

ההצעה תעלה להצבעה בקריאה ראשונה בשבוע הבא. בנימוקים: "איסור ההתאגדות מקדם חוסר עניין בקרב מנהיגי העתיד"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ארנון מעוז)

בטענה שחופש הביטוי וההתארגנות של הסטודנטים מוגבל בשטחי האוניברסיטאות, והם אינם יכולים ברובם לקיים פעילות פוליטית כזו או אחרת, יזמו חברי מפלגת מרצ, ובראשם ח"כ יוסי ביילין, הצעת חוק שתעגן את חופש ההתארגנות הפוליטי. הצעת החוק עלתה בעקבות נתונים שנאספו על ידי יוזמי החוק לפיהם בחלק מן האוניברסיטאות ישנו איסור ממשי על התארגנות כזו ובחלקן האחר מוערמים קשיים.

באוניברסיטת בר-אילן אסורה כל פעילות פוליטית-מפלגתית, באוניברסיטה העברית אסורות אספות והפגנות באולמות או בשטחים סגורים בלבד, באוניברסיטת חיפה מותרת פעילות שכזו רק בשטח שקבעה האוניברסיטה, בזמן שתי ההפסקות המרכזיות בלבד.

החוק אמור לעלות להצבעה בקריאה ראשונה כבר בשבוע הבא, ועיקריו הם כי לכל סטודנט ישנה הזכות להתאגד או להתכנס עם חבריו במוסד להשכלה גבוהה ולקיים פעילות מאורגנת בשטח המוסד. בנוסף נקבע כי פעילות פוליטית או מפלגתית אינה חורגת מהחוק הישראלי ואינה פוגעת בקיום הסדיר של פעולת האוניברסיטה.

"בשנים האחרונות אנו עדים למצב שבו יותר ויותר מוסדות להשכלה גבוהה אוסרים חלקית או לחלוטין על התארגנויות פוליטיות של סטודנטים בשטחם", נכתב בהצעת החוק. "עצם האיסור על התאגדות פוגע לא רק מהותית בייעוד ההשכלה הגבוהה אלא חמור מכך, מקדם את המגמה המטרידה של הפאסיביות וחוסר עניין הולכים וגדלים בקרב אלו האמורים להיות חלק חיוני ממנהיגות העתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully