וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזמים יקבלו הקלות מס במטרה להוזיל מחירי השכירות

צבי זרחיה

13.7.2008 / 15:40

הצעת חוק שאושרה היום תעניק תמריצים ליזמים שיקימו בניינים עם דירות להשכרה, כדי להגדיל את היצע הדירות ולבלום את ההתייקרויות

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר הצעת חוק שנועדה להחזיר את ההקלות במס לבניינים להשכרה עד שנת 2013. הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ משה כחלון (ליכוד).

על פי ההצעה, יחודשו התמריצים שניתנו ליזמים בעבר, למשך תקופת ביניים של 5 שנים, עד שנת 2013. הדבר אמור לעודד בנייה של בניינים חדשים להשכרה אשר יוכלו לתת מענה הולם לאוכלוסיה המתקשה במימון רכישת דירה למגורים.

על פי ההצעה, יירד שיעור המס ליחיד, כדי לתמרץ יחידים לבנות בניינים להשכרה. כיום, יחיד המשכיר דירות ממוסה בשיעור 20% על פי חוק מיסוי מקרקעין.

עוד מוצע, כי יופחת מספר הדירות המינימלי לאישור חלק מבניין להשכרה מ-70% של סה"כ הדירות בבניין למחצית הדירות. בנוסף, הוארכה בחמש שנים תוקפה של הוראת השעה הקובעת שעל מנת לקבל הטבות במס על בנייה להשכרה, די בתקופת השכרה של חמש שנים, במקום עשר שנים כפי שנהוג היום.

ועדת השרים לענייני חקיקה תמכה בהצעת החוק, בתנאי שהמשך החקיקה ייעשה בתיאום עם משרדי הממשלה הרלוונטיים.

ח"כ כחלון אמר כי "התיקון בחוק לעידוד השקעות הון ייתן מענה הולם ונחוץ למצוקה הקשה הקיימת בדירות להשכרה, במיוחד אצל זוגות צעירים".

כחלון הוסיף כי "נוצר מחסור אדיר במאגר הדירות להשכרה אשר גרם להעלאה של מאות אחוזים במחירי הדירות. זוגות צעירים, חיילים, משפחות המתקשות לממן רכישת דירה - הם אלו שנאלצים לשלם כל חודש סכומי עתק לשכירות. התיקון המוצע יבטיח כדאיות כלכלית מספקת ליזמים אשר ירצו לבנות בניינים להשכרה, והדבר ייצור היצע במספר הדירות להשכרה. התוצאה המבורכת של התיקון המוצע תבוא במחירי הדירות להשכרה שיהיו סבירים ומפוקחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully