וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה רוצה לקבוע לו"ז לנסיגה מעירק

13.7.2008 / 13:53

לטענת המועמד לנשיאות, "יש לקבוע לו"ז לנסיגה על מנת להקל את הלחץ על הצבא שלנו וכדי להתמודד עם המצב המידרדר באפגניסטן"

(רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

ברק אובמה, המועמד הדמוקרטי לנשיאות, אמר אתמול (שבת) כי קריאות מנהיגי עירק לקביעת לוח זמנים לנסיגת הכוחות האמריקאים רק מדגישה את עמדתו בנושא. אובמה, שדיבר עם כתבים במהלך טיסה לסאן דייגו, אמר שאסור לארצות הברית להתחייב לכיבוש ארוך טווח של עירק כשתחתום בקרוב על הבנה לגבי מצב הכוחות.

ממשל בוש מנהל משא ומתן שאמור להביא לחתימת הבנה לגבי מצב הכוחות האמריקאים בעירק, למעלה מחמש שנים לאחר שפלישת ארצות הברית למדינה הביאה להפלת סדאם חוסיין. ביום שני האחרון, ראש ממשלת עירק נורי אל מליקי רמז בפעם הראשונה שיש להציב לוח זמנים לנסיגת צבא ארצות הברית מעירק.

"העמדה הבסיסית שלי היא שאנו זקוקים ללוח זמנים לנסיגה, לא רק על מנת להקל את הלחץ על הצבא שלנו אלא גם כדי להתמודד עם המצב המידרדר באפגניסטן. זהו גם רצון ממשלת עירק", אמר אובמה.

אובמה, שחוזר ומדגיש שוב ושוב כי התנגד למלחמה בעירק כבר מההתחלה, אמר החודש כי הוא עשוי לשנות את תוכניתו להחזיר את החיילים הביתה בתוך 16 חודשים מכניסתו לתפקיד הנשיא אם יווכח שהתנאים בעירק השתנו לרעה. האמירה עוררה סערה בקרב מחנות הימין והשמאל בארצות הברית שטענו כי אובמה אינו עקבי.

אובמה מתכנן לבקר בעירק ובאפגניסטן לאחר שיריבו ג'ון מקיין מתח נגדו ביקורת ואמר כי המועמד הדמוקרטי לא ביקר בעירק מאז 2006. הביקור צפוי להתרחש בחודש הבא. אובמה אמר כי מטרת הביקור תהיה להקשיב מאחר ואין זה מקומו לשאת ולתת עם אף גורם. "יש לנו רק נשיא אחד", אמר. עם זאת, הוסיף אובמה ואמר כי מקיין ובוש הדגישו פעמים רבות כי יכבדו את רצון עירק, בתוקף היותה מדינה ריבונית, בנושא נוכחות החיילים האמריקאים בשטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully