וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדרך לשחרור שליט עוברת בדמשק"

פנחס וולף, פריז

13.7.2008 / 12:52

גורם בכיר בארמון האליזה הוסיף כי סרקוזי דיבר עם אסד על שחרור שליט. אולמרט הבטיח לאבו מאזן לשחרר אסירים כמחווה לפלסטינים. פנחס וולף, שליח וואלה! חדשות לפריז

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

גורם בכיר בממשל הצרפתי אמר היום (ראשון) כי נשיא צרפת ניקולא סרקוזי דיבר עם נשיא סוריה בשאר אסד אודות שחרור החייל החטוף גלעד שליט. הוא הוסיף כי לדברי סרקוזי, "שחרורו של שליט הוא נושא מרכזי וחשוב בכל הנוגע לתהליך השלום". על פי הגורם, סרקוזי סבור כי "טוב שישראל מדברת עם חמאס אודות שליט אך הגורם הדומיננטי בנושא הוא אסד. משא ומתן מדיני עם סוריה הוא המפתח לשחרור שליט כיוון שאסד יכול להפעיל לחץ על מנהיגי חמאס". כזכור, בידי גלעד שליט גם אזרחות צרפתית, ובעבר אמר סרקוזי כי יפעל לשחרורו.

ראש הממשלה אהוד אולמרט נועד היום עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי לפני הפתיחה הרשמית של ועידת פריז למדינות הים התיכון. "התחלנו תהליך עם סוריה, אמנם עדיין בלתי ישיר אבל אני מקווה שבזמן הקרוב הוא יהפוך גם למגע ישיר שיאפשר לנו להתקדם גם במסלול הזה", אמר אולמרט. לדבריו, "המסלול הסורי לא יבוא על חשבון על ההסכם בינינו לבין הרשות הפלסטינית".

"המשא ומתן עם הפלסטינים הוא רציני", אמר אולמרט. "כמובן שיש מכשולים ויש בעיות ויש אי הסכמות אבל נדמה לי שמעולם לא היינו כל כך קרובים לאפשרות להגיע להסכם. אנחנו מתקרבים לרגע שגם הרשות וגם ישראל יצטרכו לקבל החלטות מכריעות וחשובות שיוכלו להביא אותנו לנקודה בה לא היינו. אני בטוח שגם אבו מאזן רוצה בזה ואני שמח מאוד שתחת מנהיגתו של סרקוזי נוכל להיעזר בכוח נוסף במקביל לסיוע הגדול של ארה"ב ולהתקדם לנקודת ההכרעה. אינני זוכר מתי כל כך הרבה נציגי מדינות ערביות שהו יחד עם נציגי ישראל. האווירה איננה של התנצחות אלא של חיפוש דרכים להגיע להבנה".

אולמרט הוסיף כי "החלטנו שנושא השלום הוא הנושא המרכזי שמדינת ישראל חייבת להתמודד איתו. אנו ערים לסכנות שמאיימות על המזרח התיכון ואנחנו משתדלים לתת את דעתנו, יחד איתכם האירופאים ועם ארצות הברית, כדי למנוע סכנות חמורות ביותר בעיקר מצד המנהיגות האירנית, אבל אנחנו מתמקדים בעת ובעונה אחת במאמצים להשיג שלום".

אולמרט ישחרר אסירים

לפני נאומו של ראש הממשלה אמר אבו מאזן, כי "מזה תקופה ארוכה אנו מנהלים משא ומתן מעמיק עם ישראל ונמשיך לנהל אותו. אנו מחויבים למפת הדרכים ולהחלטות האו"ם. השלום במזרח התיכון הוא בסיס לשלום בעולם".

אולמרט התחייב מוקדם יותר לשחרר אסירים ביטחוניים פלסטינים כמחווה אישית לאבו מאזן. הוא הבטיח לעשות כן בפגישתם המשולשת של אולמרט, אבו מאזן וסרקוזי, לאחר שאבו מאזן התלונן כי ההסכם מול חיזבאללה, המגעים לשחרור גלעד שליט וההסכמה לשחרר מאות אסירי חמאס בעדו מחלישים את מעמדו.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר: "הייתי מאושר מביקורי בישראל, שם הזכרתי את מחויבותנו לישראל ורצונה לשלום וביטחון. אני רוצה לבטא את רגשות הידידות בין צרפת לפלסטינים ואת רצונה של צרפת שהעם הפלסטיני יחיה במדינה דמוקרטית ובשלום. היום ייפגשו מנהיגים מאירופה ומהמזה"ת סביב אותו שולחן. אין זה אומר שכל הבעיות פתורות אבל זה אומר שהים התיכון הוא של כולם ועלינו ללמוד לאהוב זה את זה, במקום להילחם זה בזה".

סרקוזי הוסיף כי "תפקיד אירופה וצרפת הוא לעזור להגיע לשלום למען יוזמות פוליטיות עם ערבויות ביטחוניות של ישראל והפלסטינים. יש בעיות אמון וצריך ללמוד להאמין. לא נחסוך במאמצים להגיע למטרה ונעשה ככל הניתן כדי לפתח את היחסים בין ישראל לרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully