וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים קלפים - תרגול 5

שגיא מנדלבוים

13.7.2008 / 12:50

קלפי הארבע מייצגים את היסודות שהשואל צריך לבנות כדי להמשיך הלאה לתוצאה - שגיא מנדלבוים מתרגל אתכם פתיחה בקלפי הטארוט

בשבוע שעבר תרגלנו את קלפי השלוש, שסיימו את השלישייה הראשונה מתוך שלוש שלישיות, שמהם מורכב המספר תשע. כעת עכשיו בקלפי הארבע נפגוש בספרה ארבע, שהיא הראשונה בשלישיה השנייה, שלישיית מספרים העוסקים בבניית יסודות. אמנם הארבע מגיע אחרי השלוש, אחרי תוצאה, והוא כבר רוצה לפרוץ ולרוץ קדימה, אבל עליו לדעת, כי תחילה יש לבנות את היסודות וכל אחד מקלפי הארבע ילמד אותנו איזה יסוד יש לבנות לפני שממשיכים לשלב הבא.

התרגיל

נורית היא אישה נשואה, בת 42, שילדיה כבר גדולים (הקטן בן 17) והיא חושבת שהגיע הזמן לפרוש מעבודתה ולהגשים חלום ישן: לחזור ללימודים ולסיים את התואר השני שלה. אבל היא חוששת שזה יהיה לה קשה מדי ושיכולת הלימוד שלה נפגמה. שאלתה היא: "האם נכון לי לחזור ללימודים בשנת 2008/9?

לפני שאתם ממשיכים הלאה...תעצרו כאן את הקריאה של המאמר. קחו עט ונייר וכתבו לעצמכם מה הייתם עונים לנורית אם היה מופיע לכם בכל פעם קלף אחר מארבעת קלפי השניים. בדקו את עצמכם תחילה עם קלף ארבעה מטות, לאחר מכן חשבו מה הייתם עונים אם היה מופיע קלף ארבעה מטבעות, אחר כך לפי ארבעה הגביעים ולבסוף לפי ארבע חרבות.

קחו את הזמן הנדרש, תכנסו לאינדקס קלפי הטארוט ותקראו את הפירושים שוב. לאחר מכן, כתבו על דף מה הייתם עונים לנורית. אחרי כן חזרו למאמר והשוו בין התשובות שלכם לתשובות שניתנו כאן. בהצלחה...

התשובות

הערה כללית לגבי המספר ארבע:
קלפי הארבע רוצים להמשיך את התוצאה שקלפי השלוש הגיעו אליה. הם רוצים לרוץ קדימה, לעבור לשלב הבא. אבל השואל צריך לבנות תחילה את היסודות, להתחזק ורק כשהיסודות יהיו בנויים כראוי - הוא יוכל להמשיך הלאה לשלב הבא.

זה אמנם קצת מתסכל, אולם אם השואל ירוץ קדימה לפני שהכל יהיה מוכן, הוא לא באמת יגיע למטרה שלו. בכל אחד מקלפי הארבע עלינו להבין מהו היסוד שאינו שלם אצל השואל, מה יש עוד לבנות, וכשהשואל יצליח להבין מה צריך להתחזק, להתמקד ולטפל בנקודות התורפה שלו, הוא יוכל להצליח.

הערה כללית לגבי גילו של השואל:
פעמים רבות נגלה, שגיל השואל הוא דבר חשוב ולמרות שנראה לכאורה שזה לא קשור לקלפים, הרי שהגיל יכול מאוד להשפיע על הלך הרוח של השואל ולתת לנו כלים דרכם נוכל להבין היכן עומד השואל ומהם הקשיים הסביבתיים מולם הוא מתמודד.

כך, שאלה על זוגיות מבחורה בת 20, יכולה להיות שונה מאוד במהות שלה לעומת שאלה זהה המגיעה מאישה בת 39. נכון, שתיהן נמצאות במערכת יחסים נפלאה, אולם ברוב המקרים נגלה הבדל עצום ביחס של השואלת לגבי המשך הקשר. האישה בת השלושים נמצאת לרוב במקום בו השאלה: "לאן דרכנו" היא יותר מהותית. יש לחץ של ההורים, השעון הביולוגי מתקתק ולרוב היא לא תיתן לעצמה כמה שנים לבדוק לאן זה הולך.

גם במקרה שלנו, הגיל, והעובדה שנורית כבר לא צריכה לטפל בצורה אינטנסיבית בענייני הבית והילדים, העובדה שנורית יכולה להרשות לעצמה לפרוש לטובת הלימודים תהיה שונה מאשר מקרה אחר בו נפגוש נורית בת 34, עם שני ילדים קטנים, עם הרבה פחות חופש ועם הרבה יותר קשיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ארבעה מטות

הקלף ארבעה מטות תומך ביציאה למסע, בהרפתקאות ומבטיח הצלחה. עם זאת, הוא מזהיר את השואלת שלא לרוץ קדימה ולא ליהנות ממה שהיא עושה. נראה שהיא כל כך נעולה על המטרה: להשיג את התואר, שהיא עומדת לשכוח ליהנות מהדרך, ליהנות מתהליך הלימוד, מהארוחות בקפיטריה ומהחברה. גם את התחביבים שלה היא כנראה תנטוש ותהיה מרוכזת רק בלימודים. הקלף הרי מבטיח לה הצלחה, אך אין זה אומר שעליה לדחוק את עצמה, ללמוד במסלול אינטנסיבי ולהיות לחוצה. "לאן את מהרת?", כך נשאל אותה.

ארבעה מטבעות

הקלף מראה שנורית מרגישה מאוימת. אנחנו כבר יודעים שהדבר המאיים עליה מכל הוא התחושה שאינה "בכושר". אמנם נוכחות הקלף מראה שהכל בסדר ותחושת האיום של השואל היא מדומה, אך בפועל, תחושת האיום היא גורם מכשיל היכול לגרום לנורית לוותר על הלימודים ואפילו לא לנסות.

נורית חשה פחד וחוסר ביטחון וכפי הנראה תיצמד למוכר ולידוע: היא תרצה להישאר במקום העבודה שלה ולשכוח מהכל, אך החלק האירוני הוא שהקלף מראה שיש לנורית את כל מה שהיא צריכה כדי להצליח. ארבעה מטבעות הוא קלף המראה שהשואל יושב על משהו טוב, שיש לו כישורים רבים ובהם יכולת התמדה. לכן, נורית חייבת להתמודד עם הפחד ולהשתחרר.

ארבעה גביעים

עד לא מזמן, נורית התלהבה מאוד מרעיון הלימודים. היא הייתה בטוחה בעצמה וראתה את עצמה לומדת לתואר. אולם משהו קרה לא מזמן. מישהו או משהו הרעיל אותה והכניס בה ספקות הקשורים בעיקר ליכולותיה המנטליות.

גם כאן, כמו בקלף ארבעה מטבעות, הכל בסדר. היכולות המנטליות של נורית בסדר גמור ועליה לחדש את האמונה שלה בעצמה ולהתעמת עם הספק. עלינו, הקוראים, מוטלת האחריות במקרה הזה להבין יחד איתה מהיכן נובע הספק שלה. אולי זה מהבעל, מ"חברה טובה", חברים מהעבודה ואולי היא קראה מאמר כלשהו בנושא. לא משנה מהיכן זה בא, עליה להתעמת עם הספק, לחקור ולגלות שאין אמת מאחוריו.

ארבע חרבות

הקלף מראה שעכשיו זה לא הזמן להתחיל את הלימודים ושנורית צריכה לחכות. נורית צריכה יותר לחקור, להבין מה היא רוצה ללמוד, באיזה מוסד לימודים נכון לה ללמוד והנתונים שיש לה אינם מספיקים כדי להחליט. עליה להבין שייקח לה זמן להבין מה היא באמת רוצה ללמוד: עליה לבקר במוסדות שונים, לפגוש יועצי לימודים, לשמוע הרצאות והתהליך עלול להימשך מעבר למועד פתיחת הלימודים.

הקלף מראה, שאין מה למהר ולמרות שנורית רוצה מאוד כבר להתחיל ללמוד, אם היא תפעל עכשיו, לפני שהשקיעה זמן בחיפושים אחר הדבר הנכון, היא תפעל בטרם עת ותפספס.

בשבוע הבא, נתרגל את מספרי החמש ונגלה את הקשר בין קלפי הארבע לקלפי החמש. נגלה שפעולה פזיזה וריצה קדימה בשלב הארבע יכולה להיות הרת אסון עבור הקלף הבא באותה הסדרה, ושפעמים רבות כדי למנוע כאב, עלינו לפעול מבעוד מועד.

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, מנהל פורום טארוט בוואלה! בעל ניסיון של 14 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ.

  • עוד באותו נושא:
  • טארוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully