וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני נאמה, שר החוץ הסורי עזב את האולם

פנחס וולף, פריז

13.7.2008 / 12:01

לבני נאמה בכינוס שרי החוץ של ועידת מדינות הים התיכון. וואליד מועלם עזב את האולם, אך סגנו נשאר במקומו. פנחס וולף, שליח וואלה! חדשות לפריז

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שר החוץ הסורי וואליד מועלם עזב במחאה את מליאת הדיונים בכינוס המקדים של ועידת מדינות הים התיכון, לפני נאומה של שרת החוץ ציפי לבני. עם זאת, סגן שר החוץ פייסל מקדאד, נשאר במקומו על מנת להאזין לנאום. בנאומה אמרה שרת החוץ, כי "יש לנו יותר אתגרים משותפים באזור מאשר סכסוכים. אני חושבת שאפשר לקדם מיזמים אזוריים למרות שהסכסוך הישראלי-פלסטיני נתפס כמכשול". בכינוס המקדים משתתפים שרי החוץ של יותר מ-40 מדינות.

"אני מסתכלת על שכניי ואני רואה קודם בני אדם שאתגרים רבים משותפים להם. הדרך היחידה להתמודד עם אתגרים אלה היא בשיתוף פעולה. אל תעמידו את יכולת שיתוף הפעולה כבת ערובה של הליכים פוליטיים", אמרה לבני.

שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר אמר, כי "מדינות אירופה והים התיכון חייבות להניח לחילוקי הדעות ביניהן ולאחד כוחות להתמודדות עם אתגרי העתיד, כגון הדלדלות מאגרי המים וההתחממות הגלובלית".

"חשוב לקשר עם אירופה והמזרח התיכון"

הועידה עצמה תתחיל בשעה שתיים בצהרים, אולם ראש הממשלה החל את סדרת פגישותיו כבר ב-11 בבוקר (שעון צרפת) בפגישה משולשת קצרה בארמון האליזה בינו לבין נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. קדמה לה פגישה בין סרקוזי לראש ממשלת טורקיה שנמשכה 45 דקות. לדברי גורמים בסביבתו של ראש הממשלה, לא צפויה פגישה או לחיצת ידיים בין אולמרט לנשיא סוריה בשאר אסד.

"ראש הממשלה הוזמן להשתתף בוועידה וזה משהו שהוא מאוד חשוב לקשר עם אירופה והמזרח התיכון" אמרו הגורמים. מעבר לנושא המדיני, הוועידה תעסוק גם בשיתופי פעולה פוטנציאלים בנושאי כלכלה, איכות סביבה וקשר בין המדינות. לא מן הנמנע שלאחר הוועידה, יתקיימו שיתופי פעולה ופגישות בין מדינות בדרגים נמוכים יותר.

בשעה שלוש וחצי בצהרים סרקוזי ונשיא מצרים חוסני מובארק יפתחו את הוועידה בגראן פאלה, ולאחריהם ייערכו פאנלים בהשתתפות כל המנהיגים שישתתפו בוועידה. עם סיום הוועידה תיערך מסיבת עיתונאים עם סרקוזי, מובארק, נשיא האו"ם, באן קי-מון, ונשיא הנציבות האירופאית, ז'וז'ה מנואל בארוסו.
הוועידה בפאריז מתקיימת מספר שבועות לאחר ביקור של סרקוזי בישראל, בו הוא נשא נאום פרו-ישראלי במליאת הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully