וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים אופטימים: יציבות במדד אמון הצרכנים של הפועלים ביוני

טל לוי

13.7.2008 / 12:42

בבנק סבורים כי היציבות במדד מפתיעה, נוכח ההתפתחויות הכלכליות השליליות והירידות החדות במדדי אמון הצרכנים בעולם

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS שמר על יציבות בחודש יוני ועלה ב-0.6 נקודות, לאחר עלייה של 4.4 נקודות בחודש הקודם בקירוב

במחלקה הכלכלית בבנק הפועלים סבורים כי היציבות במדד אמון הצרכנים ביוני, לאחר העלייה בחודש שעבר, מפתיעה במידת מה לאור ההתפתחויות הכלכליות שהיו לרוב שליליות וירידות חדות שנרשמו במדדי אמון הצרכנים בעולם.

"וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ" כותבים בבנק. "היינו מצפים שהתייקרות סל מוצרי הצריכה תשפיע לרעה על אמון הצרכנים, שכוח הקנייה שלהם נפגע, ומה עוד שגם שוק ההון אופיין בירידות שערים. ייתכן שהשיפור המתמשך בשוק העבודה בשנים האחרונות ושיעור האבטלה הנמוך אליו הגענו עדיין מקרינים לחיוב על ביטחון הצרכנים, ואמנם אינדיקטורים לצריכה הפרטית מצביעים עד עתה על האטה קלה בלבד בקצב הגידול. אפילו צריכת הדלק בישראל המשיכה לעלות - 5.7% בחמשת החודשים הראשונים של השנה לעומת אשתקד, בעוד שבמרבית המדינות המפותחות מסתמנת זה מכבר ירידה בצריכת הדלק. במבט קדימה, אנו סבורים כי עליות המחירים והאטה צפויה בצמיחת המשק עלולות לפגוע באמון הצרכנים".

מדדי אמון הצרכנים במרבית המדינות המפותחות ובעיקר בארה"ב ובאנגליה הוסיפו לרדת. בארה"ב נרשמה בחודש יוני ירידה חדה נוספת ומדד אמון הצרכנים צנח לשפל של 16 שנים. באנגליה ירד המדד לרמה הנמוכה ביותר מאז פורסם לראשונה במאי 2004. עם זאת בקנדה, בדומה לישראל, נרשמה החודש התייצבות במדד. ניתן לומר כי יחסית למדינות המפותחות אמון הצרכן הישראלי נותר גבוה. מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS מחושב על ידי חברת TNS טלסקר על סמך מדגם של 1,000 נשאלים במדגם ארצי מייצג של מרבית האוכלוסייה. סקר המדד נערך בישראל החל באפריל 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully