וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לאמונה, הביטלס האמינו בנצרות

טלי גולדשטין

13.7.2008 / 9:55

למרות תדמיתו ההיפית וקריאתו לעולם ללא דת, אמר לנון בראיון נדיר מ-1969 כי הוא "אחד מהמעריצים הגדולים של ישו"

ג'ון לנון טען בזמנו כי להקת ה"חיפושיות" היתה פופולרית יותר מאשר ישו וחזה גם שהנצרות "תתכווץ ותיעלם". אך 28 שנים לאחר מותו, בראיון, ששודר בפעם הראשונה אי פעם, נשמע לנון אומר בדיוק את ההפך – הוא מקווה לעודד אנשים להתמקד באמונה הנוצרית.

לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, למרות תדמיתו ההיפית וקריאתו לעולם ללא דת, אמר לנון בראיון הנדיר, שהוקלט ב-1969 וישודר היום (ראשון) ב"רדיו 4" של רשת ה-BBC, כי הוא "אחד מהמעריצים הגדולים של ישו" ושכשהוא מבקר בכנסייה, הוא תמיד מתרגש מאד. לנון מדבר בראיון על הכנסייה של אנגליה, על גן עדן ומביע אכזבה על כך שלא קיבל אישור לשאת את אשתו השניה יוקו אונו בכנסייה.

את הראיון עם לנון ערך קן סיימור מרשות השידור הקנדית בעת שהזמר ויוקו אונו היו בעיצומה של מחאת השלום שלהם במונטריאול, שהתבטאה בשבוע של ישיבה במיטה בו השמיעו בשורה של ראיונות את דעותיהם על שלום ומלחמת וייטנאם. הראיון נרכש לפני שלוש שנים על ידי קבוצת "נשיונל מיוזאומס ליברפול", שתשמיע קטע ממנו בתערוכה חדשה ב"וורלד מיוזאום ליברפול".

בזמנו, התעוררה סערה בעולם הנוצרי בעקבות אמירותיו של לנון במאמר שפורסם ב"איבנינג סטנדרט" הלונדוני, אך בראיון אמר הזמר כי דבריו סולפו. "התכוונתי להגיד שבעיני, ל"חיפושיות" יש השפעה גדולה יותר על הנוער מאשר לישו. לא אמרתי שזהו דבר טוב מאחר שאני אחד ממעריציו הגדולים של ישו. אם ביכולתי לשנות את תשומת הלב הניתנת ל"חיפושיות" לכיוון המסר הנוצרי, זו מטרתי", אמר.

לנון האשים את ה"אנשים הצבועים" שהגיבו בחריפות יתר לדבריו. "אם ה'חיפושיות' יעמדו לצד ישו, מה שתמיד היה, ומעריציהם ידעו זאת, אולי הכנסיות יתרוקנו ויותר נוצרים ירקדו בהופעות ובמועדונים. גם אם אנשים בוחרים להלל את אלוהים וישו באמצעות ריקוד, זה לא משנה דבר. העיקר שהם מודעים למסר הנוצרי".

לנון גם הודה באמונתו בכוח התפילה, אך אמר שאינו אוהב את הדרך בה מתנהלת הכנסייה. "תפילה היא דבר עוצמתי. אני יוצא נגד הצביעות ו"מסיבות התה" שעורכת הכנסייה", אמר. סלידתו של לנון מהכנסייה המוסדית החלה בגיל 14 כשכומר אסר עליו לבוא לכנסייה מאחר והוא חבריו לא שמרו על השקט. "סופה של הכנסייה מבחינתי היה כשנזרקתי מהכנסייה בגלל שצחקתי", סיפר לנון. "רציתי להתחתן בכנסייה, אך הם לא הסכימו לחתן גרושים...זוהי צביעות", הוסיף לנון.

תפיסתו של לנון את גן עדן היא, לדבריו, לא של מקום פיזי עם נשים יפות מנגנות בנבל והרבה שוקולד. "אני מאמין שכל אחד יכול ליצור את גן עדן במוח שלו. ממלכת גן עדן היא בתוכך, אמר ישו, ואני מאמין בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully