וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: אירן מסייעת לחיזבאללה להאזין לנו

יהושע בריינר

13.7.2008 / 9:42

קצין בכיר טוען כי מאז מלחמת לבנון השניה, מומחים אירנים מסייעים לחיזבאללה לפרוץ למערכות צה"ל. נהלי ביטחון המידע הוחמרו

מומחים אירנים סייעו לחיזבאללה לשפר את יכולות ההאזנה שלו, כך מעריכים גורמים בצה"ל. שנתיים לאחר מלחמת לבנון השנייה, בצה"ל טוענים כי הארגון מנסה לפרוץ למערכות הטכנולוגיות של הצבא בגבול הצפוני. לדברי קצין בכיר, הארגון מנסה לדלות מידע על פעילות כוחות צה"ל בגבול, על ידי ניסיונות חדירה למערכות הישראליות. בצה"ל מנסים למנוע דליפת מודיעין לארגון הלבנוני, ובשנה האחרונה אף הצפינו את כל מערכות המידע והקשר בגבול הצפוני.

"הנחת העבודה היא שאנחנו לא מתמודדים מול היכולות שחיזבאללה מפתח, אלא עם מערכות האזנה שפותחו באירן ונמצאות גם בלבנון", אמר הקצין, "אנחנו מעריכים שיש לחיזבאללה מומחים אירנים שמסייעים להם לפתח את היכולות הללו, ונעשה שם מאמץ גדול על מנת ללמוד על כוחותינו דרך המערכות שלנו".

מאז המלחמה מודאגים בצה"ל מהאפשרות הזו, והחמירו בנהלי אבטחת המידע באזור הצפון. מעבר לחשש לחדירה למערכות המידע, מודאגים בצה"ל גם מהאזנות לקווי הטלפון של היחידות. בין היתר הוחמרו באוגדה החרמון והגולן וכן באוגדת הגליל הנהלים לגבי שימוש במכשירי הטלפון הנייד, ולחיילי החובה נמסר כי עליהם להמעיט ככל שניתן בשיחות פרטיות גזרת הגבול, מחשש שיעברו על הנחיות ביטחון המידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully