וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי רה"מ: "הטיסות לחו"ל מומנו על ידו"

פנחס וולף, פריז

13.7.2008 / 8:39

לטענתם, הוסבר להם מפורשות כי כרטיסי הטיסה שניתנו היו מתנה. בכיר בפרקליטות: "אולמרט מסובך עד הצוואר"

"אנחנו רוצים להבהיר באופן חד משמעי, כי הוסבר לנו מפורשות על ידי אבינו שכרטיסי הטיסה שניתנו לנו היו מתנה ממנו ומומנו על ידו". כך מסרו הבוקר (ראשון) ילדיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, מיכל, דנה, שאול ואריאל. ההודעה נמסרה בעקבות החשדות החדשים נגד אולמרט, לפיהן מימן למשפחתו חופשות בחו"ל באמצעות עודפי כספים שהצטברו כתוצאה מהגשת חשבוניות כפולות שהגיש לגופים ציבוריים.

מקורות המקורבים לחקירתו החדשה של אולמרט אמרו הלילה כי בניגוד לטענות אולמרט, הפרשה החדשה התגלתה כאשר המשטרה ניסתה לאמת בסוכנות הנסיעות "ראשונטורס" גרסה שמסר אולמרט לפיה טלנסקי מימן לו טיסה, אז נמצאו הרישומים הכפולים והמשולשים של החזרים על כל טיסה של אולמרט. לדברי המקורות, כל אלה לא התגלו בעקבות מידע שמסר אולמרט למשטרה ביוזמתו. המקורות הדגישו כי גם המסמכים ממשרד התמ"ת לא התקבלו מרצונו הטוב של אולמרט, אלא לאחר שהוצא צו חיפוש. אתמול אמר ל"הארץ" גורם בכיר בפרקליטות, בהתייחסו לחשדות החדשות, כי "ראש הממשלה אהוד אולמרט מסובך עד הצוואר".

בתגובה לטענת אולמרט כי הוא הטיס את בני משפחתו על חשבון נקודות טיסה שצבר, הבהירו המקורות שגם את הנקודות האלה היה ראש הממשלה צריך להחזיר למדינה ולא להשתמש בהן. המקורות דחו גם את טענת אולמרט כי הפרקליטות והמשטרה חשפו את החקירה החדשה משום שידעו כי עדות טלנסקי לא תספיק. "אולמרט יכול להלין רק על עצמו", אמרו.

"חקירה לא דמוקרטית"

ראש הממשלה אהוד אולמרט התבטא אתמול לראשונה מאז פרסום החשדות החדשים נגדו אתמול. "החקירה, הפרסומים סביבה וההדלפות הם שבירה של נורמה שחורגת מהמקובל במשטר דמוקרטי", אמר אולמרט לכתבים במטוסו, לקראת יציאתו לוועידת פריז למזרח התיכון.

"נדהמתי מהפרסומים המסולפים שיצאו מגורמי אכיפת החוק. מדובר במוסדות שפעלתי למענם בארץ ובעולם כדי לסייע להם לגייס כספים ומשאבים עבורם. דווקא על הרקע הזה, הניצול הזה בדרך הזו פוגע במיוחד. הניצול של העניין כדי לנסות לקשר את משפחתי בצורה כלשהי של טובת הנאה הוא דבר מתועב".

עורך דינו של אולמרט, נבות תל-צור, היה אף חריף יותר בהתבטאויותיו אמש. "לחקירות המשטרה יש אופי של ונדטה. זה ניסיון להדחת ראש ממשלה מכהן ללא משפט" אמר תל צור בראיון לערוץ 2. לדברי תל צור, פתיחת החקירה החדשה נגד ראש הממשלה אתמול היא תרגיל שנועד להפילו. ואולם, עורך הדין סירב לומר מי עומד מאחורי הרצון לכאורה להפיל את ראש הממשלה.

"אתמול נפתחה חקירה בפרשה חדשה, שישית במספר נגד ראש ממשלה מכהן. כולן עוסקות לא בתקופת כהונתו כראש ממשלה, אלא בעשור הקודם". אמר תל צור. לדבריו, החקירה אתמול נפתחה בתואנת שווא של חקירה דחופה לקראת חקירת טלנסקי - ואז הובאה חקירה חדשה. "יש לזה אופי של של הדחת ראש ממשלה מכהן ללא משפט", אמר. "אני לא יודע אם הציבור בישראל מוכן לקבל דבר כזה, אני לא". הוא תקף גם גורמים במשטרה, שמדליפים מחדרי החקירה לתקשורת בעילום שם, "מכיוון שזו עבירה פלילית".

עדת מפתח: "הוא לא לקח שקל"

תל צור הוסיף, כי ראש הממשלה דוחה את כל החשדות נגדו בשתי ידיים. "לא יכולה להיות כאן גניבה, כי כל הנסיעות מתועדות ומדווחות לאורך 20 שנה", אמר. "היה לו חשבון בחברת נסיעות, לפעמים הוא היה ביתרת חובה ולפעמים ביתרת זכות. לא היו כל נטילות כספים".

בתגובה לחשד החדש, הסביר תל צור כי בנסיעות ממלכתיות לחו"ל מקובל לפנות למספר גופים. "פונים למספר גורמים, אחד מבטיח ולא נותן, אחד נותן חצי", אמר. בתשובה לשאלה מדוע לא השיב משרד הנסיעות את הכספים שנתרמו מהגופים השונים לטובת הנסיעות לאחר שנמצא להן מימון, ענה כי "את זה צריך לבדוק".

רייצ'ל ריסבי-רז, מתאמת הנסיעות בלשכת ראש הממשלה אהוד אולמרט ועדת מפתח בחקירתו, אמרה גם היא אתמול, כי אולמרט "לא לקח שקל לכיסו".

בתגובה לחשד כי אולמרט קיבל מימון ממספר גופים שונים לנסיעותיו לחו"ל ואת העודפים שלשל לכיסו, אמרה ריסבי-רז, כי "אולמרט הקדיש את זמנו לקידום האינטרסים של המדינה. הוא אינו גנב ואינו רמאי ולא השתמש בכספים ציבוריים למשפחתו".

ריסבי-רז תקפה את התקשורת והמשטרה, באומרה כי "צר לי שבמדינה שלי מה שאת אומרת בחדר חקירה מופיע יום למחרת בעיתונים, ואף אחד לא חושב שזה לא בסדר. כואב לי מאוד על השקרים שמופיעים מדי יום בתקשורת".

מאות אלפי דולרים במרמה

על פי החשד, שהביא להרחבת החקירה נגד אולמרט, במהלך כהונותיו הציבוריות כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת, הוא פתח בחברת נסיעות בשם "ראשון טורס" חשבון על שמו. החברה הפיקה ושלחה לכל אחד מהגופים והארגונים הציבוריים השונים שמימנו את הטיסות, חשבוניות נפרדות על שמם בגין אותן טיסות, כאילו נשאו הם בלבד במימון הטיסה שתוארה בחשבונית.

כך הצטברו כספים בשווי מאות אלפי דולרים. הכסף העודף נשמר בחשבון מיוחד, שנפתח על שמו של אולמרט. הכסף הזה שימש, על פי החשד, את משפחת אולמרט בדרך של טיסות ונסיעות פרטיות לחו"ל. כמו כן, במשטרה בודקים חשד לפיו חלק מהכספים הועברו לאולמרט במזומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully