וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת תחדש יחסיה הדיפלומטיים עם סוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.7.2008 / 19:36

אסד וסרקוזי נועדו בפריז וסיכמו להשיב את היחסים בין המדינות למסלולם בכל התחומים. נשיא לבנון: נפתח שגרירות בדמשק

נשיא סוריה בשאר אסד נועד הערב (שבת) בפריז עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. בהודעה משותפת שפורסמה לאחר פגישתם נמסר, כי השניים דנו ביחסים בין שתי המדינות וכן בסוגיות אזוריות ובינלאומיות בעלות עניין משותף. לפי ההודעה, השניים סיכמו להשיב את היחסים בין שתי המדינות למסלולם בכל המישורים: פוליטי, כלכלי, תרבותי ואקדמי. בנוסף, סרקוזי אמר לאסד, כי בכוונתו לבקר בדמשק בתחילת חודש ספטמבר.

גם נשיא לבנון מישל סולימאן אמר אחר הצהריים, כי לבנון מעוניינת לפתוח שגרירות בדמשק, ולחזק את הקשרים בין שתי המדינות.

אסד וסרקוזי גם דנו בפגישתם במשא ומתן המתנהל בין סוריה לישראל ועל ההתקדמות שהושגה בו. אסד הביע תקווה כי צרפת תגביר את מאמציה למען הסכם שלום עתידי בין ישראל לסוריה וביישומו. סרקוזי אמר בתגובה, כי ארצו נענית לבקשה הסורית למלא תפקיד זה, אך "מוקדם מדי למשא ומתן ישיר בין ישראל לסוריה".

בתום הפגישה עם סרקוזי אמר אסד, כי הממשל האמריקאי אינו מעוניין בקידום תהליך השלום במזרח התיכון. לפיכך, הוא אינו צופה שמשא ומתן ישיר בין ישראל לסוריה יחל בחצי השנה הקרובה. בנוגע לתכנית הגרעין האירנית אמר אסד, כי יש לשאוף לפתרון פוליטי בסוגייה, וכי למיטב ידיעתו, אירן אינה מנסה להצטייד בנשק גרעיני.

"ההתקרבות לאירופה - צעד היסטורי"

נשיא סוריה הגיע לפריז כדי להשתתף בוועידת מדינות הים התיכון ואף ליטול חלק בצעדה לציון יום הבסטיליה שתיערך מחרתיים, צעדים שפירושם שיקום היחסים בין סוריה וצרפת. בוועידה, שתתחיל מחר, ישתתף גם ראש הממשלה אהוד אולמרט, ואולם לא צפויה פגישה בינו לבין אסד.

מדינות אירופיות רבות עמעמו בשנים האחרונות את קשריהן עם סוריה, בעקבות מעורבותה בלבנון. "זהו צעד היסטורי עבורי, התקרבות לצרפת ולאירופה" אמר אסד השבוע בראיון לעיתון "לה פיגרו". יחד עם זאת, אסד הבהיר כי מוקדם מדי כדי לערוך פגישות אישיות עם ישראל. עם זאת הוא צפוי להיוועד לראשונה עם נשיא לבנון החדש מישל סלימאן.

בעבר אמר נשיא צרפת סרקוזי, כי בפגישתו עם אסד הוא יבקש את עזרתו בשחרור גלעד שליט, שמחזיק באזרחות צרפתית. בנתיים סרקוזי נועד היום עם נשיא מצרים חוסני מוברק, כדי לסגור את הפרטים האחרונים לקראת הוועידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully