וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: "ישראל מובסת ומתוסכלת"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.7.2008 / 11:36

סגן מזכ"ל הארגון חלק את מסקנותיו ממלחמת לבנון ה-2: "התבוסה הישראלית הגדולה ביותר. חיזבאללה הפך לביה"ס לשחרור"

"חיזבאללה הפך לבית הספר לשחרור". כך אמר סגן מזכ"ל חיזבאללה, השייח' נעים קאסם, בטקס שנערך בשכונת הדאחייה בביירות. "היום, כשאנו מביטים על ישראל, אנו רואים אותה מובכת ומתוסכלת", המשיך השייח' קאסם. "כשאנו מביטים אל ארצות הברית, אנו רואים שהיא מצויה בתוך תבוסות ותקלות נמשכות. אולם כשאנו מביטים לעבר הנכבדים והלוחמים ולעבר העם בלבנון, בפלסטין ובשאר האזור, אנו מוצאים עוצמה אדירה שכל מטרתה היא לעמוד עמידה איתנה לשם השגת ניצחונות נוספים".

בנאומו התייחס השייח' קאסם בהרחבה למלחמת לבנון השנייה, שהיום מלאו לה שנתיים. "ניתן להסיק ארבע מסקנות עיקריות מהמתקפה הישראלית לפני כשנתיים: הראשונה, ההחלטה לצאת למלחמה נגד לבנון לא התקבלה בגלל החטופים הישראלים. מדובר במדיניות של כפיית החלטות בכוח הנשק, המתקפות ומעשי הטבח. שני החיילים החטופים אינם אלא תירוץ. באותה מידה ישראל יכולה היתה לבחור תירוץ אחר כפי שתירצה את הפלישה ב-1982 בניסיון חיסולו של הדיפלומטי הישראלי (שלמה ארגוב - נ.י)".

"המסקנה השנייה: נוכחנו לראות עמידה ערבית איתנה, ראשונה מסוגה, וראינו ניצחון צבאי איכותי חסר תקדים נגד ישראל שלא נראה כמותו במאה העשרים. במקביל, ראינו את התבוסה הישראלית הגדולה ביותר, שכללה את החברה הישראלית, את הצבא הישראלי ואת הפוליטיקאים הישראליים. אם תעיינו בדו"ח וינוגרד, תמצאו שהמילים "כישלון" ו-"תבוסה" מופיעות פעמים רבות".

לדברי קאסם, ניצחון חיזבאללה במלחמה השפיע על כל האזור וימשיך להשפיע על עתיד המזרח התיכון, משום שהוא "מבדיל בין אזור שבו התנגדות משיגה הישגים וניצחונות, לבין אזור שנכנע ללחצי ישראל וארצות הברית ומעניק להן מה שהם רוצות. אנו נמצאים כעת בעידן הניצחונות והעמידה האיתנה".

"חיזבאללה הפך לבית הספר לשחרור לריבונות", הסביר השייח' קאסם את המסקנה הרביעית והאחרונה. "לוחמיו הפכו לחלק מהותי בהגנה על העצמאות ובמניעת החסויות הזרות. מדובר בהישגים אדירים שקידמו אותנו מאוד ואינם מאפשרים לנו לשוב לאחור. יהיו אשר יהיו הדברים שתגיד ישראל, היא אינה יכולה לשנות את המציאות ואת המשוואה. המשוואה היום מציגה התנגדות חזקה. הם רוצים לפרק את חיזבאללה אולם לאחר מלחמת לבנון השנייה זה בלתי אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully