וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "ארה"ב וישראל לא מוכנות למלחמה"

12.7.2008 / 10:06

שר החוץ האירני העריך כי ישראל וארה"ב אינן מסוגלות להתמודד עם משבר אזורי שיתפתח כתוצאה מתקיפת ארצו. "התגובה תהיה נחרצת ומוחצת"

שר החוץ האירני מנושר מותקי אמר היום (שבת) כי אינו מאמין שארצות הברית או ישראל מסוגלות להתמודד עם משבר במזרח התיכון, שייגרם, לדבריו, כתוצאה מתקיפת אירן. מותקי הזהיר כי תגובת אירן תהיה "נחרצת ומוחצת" אם תותקף על ידי ישראל או ארה"ב, אך הוסיף כי "כמובן שהמשטר הציוני וארה"ב אינן בעלות יכולת מספקת לרצות לערב עצמן במשברים חדשים באזור".

"המשטר הציוני עדיין מעורב בגלי ההדף של המלחמה בלבנון", אמר מותקי, "ולארה"ב עדיין אין את היכולת להיכנס למשבר נוסף באזור המפרץ הפרסי". מותקי התייחס לניסויים שערכה אירן לפני מספר ימים בטילים בעלי טווח ארוך המסוגלים להגיע לישראל. "התמרון האחרון וירי הטילים מתוצרת עצמית היה הדגמה של יכולותיה של הרפובליקה האיסלמית וכישוריהם של המדענים והממציאים של ארצנו".

הבית הלבן התייחס אף הוא לניסויים והודיע אתמול כי מדובר ב"הפרה אירנית מתמשכת של מחויבויות בינלאומיות ובידוד נוסף של העם האירני". דוברת הבית הלבן אמרה שהניסויים יחזקו את העמידה הבינלאומית נגד תוכנית הגרעין של אירן אך הדגישה כי ארה"ב מעוניינת בפיתרון דיפלומטי למשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully