וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש מאשים את הדמוקרטים במחירי הנפט

11.7.2008 / 23:23

על רקע העלייה במחיר הזהב השחור דורש בוש מהקונגרס לאשר קידוחי בארות נפט באלסקה. מחיר הנפט שבר שיא נוסף והגיע ל-147 דולרים

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הפנה אמש (שבת) אצבע מאשימה כלפי חברי הקונגרס, ובמיוחד כלפי הדמוקרטים בכל הקשור לעליית מחירי הנפט. בוש קרא לקונגרס לאשר קידוחים נוספים לבארות לנפט במטרה להביא לירידה במחיר הזהב השחור. מחירה של חבית נפט שבר היום שיא נוסף כשהגיע לרמה של 147 דולרים לחבית.

"חברי הקונגרס, במיוחד מנהיגי הדמוקרטים, צריכים להתייחס לסוגיה זו לפני הפגרה שתתקיים באוגוסט, יש להם אחריות להסביר לבוחריהם מדוע שלא נקדח בארות נפט כדי להוריד את מחירי הנפט". בוש תומך בקידוח של בארות בשטחים מוגנים באלסקה, וכן בשטחים נוספים במערב המדינה.

חברים במפלגה הדמוקרטית מסרו כי אין צורך להעניק לחברות הנפט אישור לקדוח בשטחים מוגנים מכיון שיש להם כבר שטחים נרחבים ביותר שאושרו להם על ידי הממשלה והם טרם החלו לקדוח בהם. היום זינק מחירה של חבית נפט לשיא חדש של 147.27 דולר. מדובר בעלייה של 5.20 דולרים מאז אתמול. הסיבות לעלייה הן דאגות בדבר צמצום אפשרי של תפוקת הנפט הגלובלית.

מחירי הנפט ירדו במהלך השבוע ושינוי המגמה החל לפני שלושה ימיים. העלייה במחירי הנפט, זה היום השלישי ברציפות, נובעת בין היתר בשל חשש מתקיפה אמריקאית או ישראלית באירן והניסויים שביצעה טהרן בימים האחרונים בטילי שיהאב 3. כמו כן העלייה במחירים נובעת גם כתוצאה משביתת 45 אלף עובדי תעשיית הנפט בברזיל, והתגברות המתיחות בניגריה והתקפות שמבוצעות במדינה כנגד מתקני הנפט.

מחירי הנפט ממשיכים לעלות למרות ניסיונותיה של ערב הסעודית להגביר את תפוקת הנפט שלה ובכך להביא לייצוב של מחיר הנפט. במהלך השנה האחרונה זינק מחיר הנפט בכ-50%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully