וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: מטוסים ישראלים לא התאמנו בעירק

יהושע בריינר

11.7.2008 / 19:33

דובר צה"ל: הפרסומים לפיהם חיל האוויר התאמן בבסיסים אמריקאים בעירק חסרי כל שחר. משרד ההגנה העירקי הכחיש אף הוא את הפרסומים

באופן חריג פרסם הערב (שישי) דובר צה"ל הודעה לפיה הפרסומים על אימוני חיל האוויר בעירק הינם "חסרי כל שחר". דובר צה"ל אינו נוהג להגיב על דיווחים ופרסומים בעיתונות ולכן תגובתו לפרסומים הללו הינה צעד יוצא דופן.

גם עירק הודיעה היום, כי למיטב ידיעתה לא בוצע שום תרגיל של חיל האוויר הישראלי בשטחה האווירי. את הדברים מסר משרד ההגנה של עירק, בתגובה לפרסום באתר חדשות אירני, לפיו ארצות הברית אישרה למטוסי חיל האוויר להשתמש בבסיסיה בעירק ולטוס בשטחה האווירי, ככל הנראה על מנת להתאמן לתקיפה אפשרית נגד אירן. דובר משרד ההגנה העירקי מוחמד אל עסכרי אמר, כי "בשם משרד ההגנה אני מודיע שמטוסי חיל האוויר הישראלי לא נצפו בשמי עירק".

אזרחים עירקים דיווחו כי לאחרונה נרשמה תנועה ערה של כלי טיס של חיל האוויר הישראלי בבסיסי חיל האוויר האמריקאי בנסיריה, דרומית מזרחית לבגדד, וכן בבסיס חדית'ה, עיר בדרום עירק. לטענתם, כמות מטוסי התובלה והקרב, המסוקים וכלי הטיס הבלתי מאוישים עלתה משמעותית בשלושת השבועות האחרונים.

לדברי האזרחים, הגרים בקרבת מקום, האבטחה סביב הבסיסים תוגברה משמעותית. ככל הנראה, כלי הטיס מגיעים מירדן ונוחתים בבסיס האמריקאי אל-אסד סמוך לחדית'ה. בדיווח נטען כי ככל הנראה, מדובר בהכנות לתקיפה משותפת של ארה"ב וישראל נגד מתקני הגרעין באירן.

לפני כחודש דווח בתקשורת העולמית, כי חיל האוויר ערך תרגיל רחב היקף המדמה תקיפה באירן, תחת פיקוחה של ארצות הברית. על פי הדיווח, כ-100 מטוסי קרב ישראלים, בשיתוף מסוקים ומטוסי תידלוק השתתפו בתימרוני ענק מעל חופי יוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully