וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: סניורה הכריז על הקמת ממשלת אחדות

ניר יהב, כתבנו לעינייני ערבים

11.7.2008 / 16:29

מנהיגי הפלגים בפרלמנט הלבנוני הודיעו כי הצליחו להתגבר על המכשולים והגיעו להסכם. הישג לאסד לפני הפסגה בפריז

מזכיר ממשלת לבנון הודיע אחר הצהריים (שישי) כי מנהיגי הפלגים בפרלמנט הלבנוני הגיעו להסכם בנוגע להקמת ממשלת אחדות לאומית חדשה, לאחר שהתגברו על כל המכשולים. לפי הדיווחים מלבנון, ממשלתו החדשה של סניורה תורכב מ-30 שרים והיא זכתה לברכתו של סלימאן.

סניורה הכריז על הקמתה במסיבת עיתונאים שהתקיימה בארמונו של סלימאן בבעבדא. בפגישה השתתפו גם יושב ראש הפרלמנט נביה ברי ומחצית מהשרים. זוהי הממשלה הראשונה בתקופת נשיאותו של סלימאן. היא הוקמה בהמשך להבנות "הסכם דוחא" שגובש בחודש מאי.

ההכרזה על ממשלת אחדות בלבנון, שהרכבתה ארכה חמישה שבועות, תיחשב להישג גם עבור נשיא סוריה בשאר אסד המעוניין להציג הישג זה לקראת כנס מדינות הים התיכון שצפוי להיערך ביום ראשון בצרפת. בכנס צפויים להשתתף מנהיגים רבים, ביניהם ראש הממשלה אהוד אולמרט.

בחודש מאי הודיעו הפלגים בלבנון כי גיבשו את "הסכם דוחא", שבמסגרתו תוקם ממשלת אחדות לאומית כש-11 מתוך 30 חבריה יהיו אנשי חיזבאללה. בנוסף הובטח כי חיזבאללה יקבל לידיו זכות וטו לכל החלטות הממשלה. מאז מונה הגנרל מישל סלימאן לנשיא לבנון ובכך הסתיים המשבר הפוליטי. אולם על אף ניסיונות רבים לא הצליחו הפלגים לגבש הסכם על ממשלת אחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully