וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רה"מ מימן חופשות למשפחתו מכספי ציבור"

נתיב נחמני ופנחס וולף

11.7.2008 / 19:39

חשדות חדשים נגד אולמרט: קיבל תשלומים כפולים לטיסות רשמיות מכמה גופים ציבוריים. הכסף שנצבר שימש את משפחת אולמרט לחופשות פרטיות. מקורבי רה"מ: "הפרקליטות יוצרת ספינים"

(צילום ועריכת וידאו: גדעון צנטנר)

בהודעה שפרסמו היום (שישי) משרד המשפטים ומשטרת ישראל, לאחר חקירת ראש הממשלה אהוד אולמרט בפרשת "מעטפות הכסף" נמסר, כי לפני קרוב לארבעה שבועות אישר היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז את הרחבת החקירה הפלילית נגד אולמרט, בפרשת החשדות לקבלת כספים שלא כדין.

על פי החשד, במהלך כהונותיו הציבוריות של אולמרט כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת, הוא פתח בחברת נסיעות בשם "ראשון טורס" חשבון על שמו. החברה הפיקה ושלחה לכל אחד מהגופים והארגונים הציבוריים השונים שמימנו את הטיסות, חשבוניות נפרדות על שמם בגין אותן טיסות, כאילו נשאו הם בלבד במימון הטיסה שתוארה בחשבונית. כך הצטברו כספים בשווי מאות אלפי דולרים. הכסף העודף נשמר בחשבון מיוחד, שנפתח על שמו של אולמרט. הכסף הזה שימש, על פי החשד, את משפחת אולמרט בדרך של טיסות ונסיעות פרטיות לחו"ל. כמו כן, במשטרה בודקים חשד לפיו חלק מהכספים הועברו לאולמרט במזומן.

"ההרחבה התייחסה לחשדות חדשים, בנוגע לעבירות נוספות שבוצעו בפרשה זו הנוגעות לקשריו ולנסיעותיו בעולם בשנים האחרונות, אשר עלו במהלך החקירה המקורית", נכתב בהודעה.

בתוך כך נודע, כי גם שולה זקן, שהייתה מנהלת לשכתו של אולמרט, נחקרה לפני הצהריים בפרשה החדשה. גם הפעם שמרה על זכות השתיקה ולא ענתה לשאלות השוטרים. החקירה נמשכה כחצי שעה והתנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בבת ים. זקן תיאמה את נסיעותיו של אולמרט לחוץ לארץ גם בתפקידיו הקודמים.

האישור ניתן כבר לפני חודש

כאמור, היום נחקר ראש הממשלה על-ידי צוות החקירה מיאח"ה בפעם השלישית. בחקירתו נתבקש אולמרט למסור את גרסתו, בין היתר ביחס לעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות המתייחסות לחשדות החדשים המפורטים לעיל.

למרות שאישור היועץ המשפטי לחקירת ראש הממשלה גם בחשדות החדשים ניתן כבר לפני קרוב לארבעה שבועות, הושהה הדיווח על כך עד לאחר החקירה היום - שעריכתה התעכבה בשל הצורך לתאם את מועדה - וזאת כדי למנוע פגיעה בחקירה על-ידי פרסום החשדות בטרם מסר ראש הממשלה את גרסתו לגביהם.

"הנסיעות מומנו מנקודות טיסה"

מקורבי רה"מ אמרו בתגובה להודעת המשטרה והפרקליטות, כי לא נטען בה שאולמרט נטל את הכסף לכיסו. לדבריהם, עודפי הכספים מנסיעותיו מימנו את טיסותיו הבאות. וכי הנסיעות הפרטיות שלו ושל בני משפחתו מומנו בעיקר מנקודות טיסה שנצברו במהלך נסיעותיו מטעם עריית ירושלים והממשלה. הם הוסיפו כי מדובר בשש או שבע נסיעות בסך הכל.

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר בתגובה, כי "במשטרה ובפרקליטות הבינו כנראה כי מאחורי עדות טלנסקי אין דבר וחצי דבר. לכן עוד לפני שהתחילה, מנסים הפרקליטות והמשטרה ליצור ספין על ידי יצירת דרמה מכלום. מדובר בחומרים ישנים שהועברו אליהם בצורה מסודרת כבר לפני שלושה חודשים – חומרים שנוהלו בצורה מסודרת ושקופה. לא ברור מה היתה הדחיפות הרבה דווקא עכשיו מלבד ניסיון להסיט את תשומת לב הציבור מעדותו של טלנסקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully