וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי אירן ואירופה ידונו בתכנית הגרעין

11.7.2008 / 10:39

על רקע הפגנות הכוח מצד אירן והמערב, ידונו סולאנה והממונה האירני על המו"מ על הגרעין בחבילות התמריצים שהציע המערב לאירן

הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, חוויאר סולאנה, יפגש בשבת הבאה עם ראש צוות המשא ומתן לנושא הגרעין באירן, סעיד ג'לילי. כך דווחה היום (שישי) סוכנות הידיעות האירנית. הפגישה הינה המשך לביקור סולאנה באירן בחודש שעבר, בו הציע חבילת תמריצים של מדינות המערב, בתמורה להפסקת תוכנית הגרעין האירנית. אירן הציעה חבילה משלה בניסיון לפתור את הקיפאון בשיחות.

סולאנה יזם את הפגישה, שתיערך בז'נבה. "נקודות ההשקה בין שתי חבילות התמריצים יעמדו לדיון בפגישה", אמר דובר משרד הביטחון האירני בהודעה שפרסם. טהרן דוחה באופן עקבי הצעות להשהות את פעילויות העשרת האורניום שלה, כפי שדורש העולם המערבי. בהצעת המערב נכתב כי אם תשהה את הפעילות, יסייעו לה המעצמות לפתח תוכנית גרעין לשימוש אזרחי.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד קרא לדרישת המערב "לא לגיטימית". המתח סביב תוכנית הגרעין האירנית גבר לאחרונה, לאחר שאירן ערכה ניסוי בטיליה במפרץ הפרסי, וארצות הברית הזכירה לטהרן כי תהיה מוכנה להגן על בנות בריתה. הפחד מפני עימות אפשרי העלה את מחירי חביות הנפט, שעמד על 143 דולרים.

ארצות הברית ומדינות אירופה מאשימות את אירן בניסון ליצור פצצות גרעיניות, במסווה של תוכנית לגרעין אזרחי, אך אירן ממשיכה לטעון כי היא זקוקה לגרעין למטרות אזרחיות וחשמליות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully