וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחות של חגי ביבי שנהרג קיבלה את דרגותיו

יהושע בריינר

11.7.2008 / 9:49

רב סרו חגי ביבי, שנהרג בשנת 2003, קיבל צל"ש על פעילותו. אתמול קיבלה אחותו את דרגותיו. " "אני מרגישה שהוא מלווה אותי"

ארבע שנים וחצי אחרי שאחיה חגי נהרג בפעילות מבצעית, קיבלה אמש (חמישי) סגן מורן ביבי את דרגות הקצונה של אחיה, בטקס סיום קורס קציני אגף המודיעין בבסיס גלילות. "מרגע שהניחו את הדרגות של חגי עליי, הרגשתי את הנוכחות שלו ואת העוצמה שרק הוא ידע להעניק", אמרה סגן ביבי בתום האירוע לוואלה! חדשות.

רב סרן חגי ביבי נהרג במהלך היתקלות עם מחבל בציר כיסופים בדצמבר 2003, כשהסתער לעבר החמוש הפלסטיני. אלוף פיקוד הדרום דאז דן הראל למשפחת ביבי צל"ש על פעילותו של חגי באירוע והוא הועלה בדרגה. היום, כשדרגות הסגן של קצין גבעתי הנערץ מונחות על כתפיה, מרגישה מורן סוג של סגירת מעגל. "כשהגיעו המפקדים לחשוף את הדרגות שלי, הם פתאום אמרו לי שיש להם דרגות מיוחדות למעני. הם העניקו לי את הדרגות של חגי והרגשות הציפו אותי. זה היה רגע מרגש במיוחד".

כשנהרג אחיה עמדה סגן מורן לפני הגיוס. "כשקיבלתי את המנילה חגי היה הראשון שהתייצב לצידי ועזר לי לדרג את העדיפויות. הוא אמר לי בפירוש שאם מציעים לי מסלול של עתודה כדאי שאלך לשם, מכיוון שהוא האמין שכך אוכל להפיק מעצמי יותר ולתרום הרבה". בהמשך אכן הגיעה ההצעה, ולאחר תואר במדעי המדינה שובצה מורן כקצינה בחיל המודיעין.

"דמותו של חגי היא נר לרגלי לאורך כל הדרך", אמרה, "אני מרגישה שהוא מלווה אותי בכל רגע בחיים. גם ברגעים של משבר אני שואבת כוחות מהאישיות שלו ומהאמונה שלו שצריך לתרום ולתת מעצמך. עכשיו התחושה הזאת שהוא איתי תלווה אותי גם באופן הסמלי כשהדרגות שלו יהיו עליי". לשאלה מה היה אומר חגי אילו היה רואה אותה עם דרגות הקצונה, ענתה מורן כי "הוא בטח היה אומר שהוא גאה בי מאוד, הוא היה מחייך את החיוך הייחודי שלו ופשוט אומר שהוא מאמין בי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully