וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלקסיה עתיקה או מפעל לייצור כוכבים?

11.7.2008 / 11:11

המערכת, שזכתה לכינוי "גלקסיית הבייבי-בום", מרוחקת 12.3 מיליארד שנות אור מכדור הארץ ומייצרת, או ייצרה, כ-4,000 כוכבים בשנה

טלסקופים של נאס"א, סוכנות החלל האמריקאית, איתרו גלקסיה מייצרת כוכבים במרחק 12.3 מיליארד שנות אור משביל החלב(שנת אור היא המרחק אותו עובר האור בשנה אחת). הגלקסיה שזכתה לכינוי "גלקסית הבייבי-בום" מייצרת, או ייצרה, כ-4,000 כוכבים מדי שנה. לשם השוואה, שביל החלב, הגלקסיה בה נמצא כדור הארץ, מייצרת בממוצע רק עשרה כוכבים בשנה.

"הגלקסיה הזו חווה 'בייבי-בום' רציני. היא מייצרת כמעט את כל כוכביה בבת אחת", אמר פטר קפק ממרכז המדע של נאס"א במכון לטכנולוגיה של קליפורניה. הוא הוסיף כי "לו האוכלוסיה האנושית היתה מתרבה ב'בום' דומה, רוב האנשים החיים היום היו בני אותו גיל".

על פי הערכה, הגלקסיה שהתגלתה החלה בייצור הכוכבים לפני כ-12.1 מיליארד שנים, כשהיקום היה בן 1.3 מיליארד שנים בלבד. קפק ועמיתיו סיפרו כי השתמשו במספר טלסקופים, ביניהם "ספיצר" ו"האבל", כדי להבחין בגלקסיה העתיקה והפוריה.

"עד כה, ראינו גלקסיות שיצרו כוכבים בקצב כזה רק ב'גיל ההתבגרות' של היקום, אבל הגלקסיה הזו ייצרה כשהיקום היה עוד ילד", אמר קפק. לדבריו, "השאלה כעת היא האם רוב הגלקסיות הגדולות נוצרות בשלב מוקדם כל כך בחיי היקום, או שמדובר במקרה יוצא דופן"..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully