וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לא נשקוט עד שהשבויים יוחזרו"

יהושע בריינר

10.7.2008 / 22:42

לדברי שר הביטחון, "יש לי אחריות מוסרית להשיב את הבנים הביתה". בנוגע לגבול הצפון אמר ברק: "אנחנו עוקבים מקרוב אחר המתרחש"

"כשר הביטחון יש לי חובה פיקודית ומוסרית להשיב את בנינו השבויים והנעדרים הביתה. לא נשקוט ולא ננוח עד אשר כך ייעשה". כך אמר הערב (חמישי) שר הביטחון אהוד ברק טקס לרגל יום החייל הדרוזי בחורפיש.

בטקס גם התייחס ברק למצב בגבול הצפון והצהיר: "אנו ערים לכרסום המתמשך בהחלטה מועצת הביטחון 1701, כולל בהעברות תחמושת בין סוריה לחיזבאללה, ואנו מזהירים מפני הפרת האיזון העדין בחזיתנו הצפונית". הוא הוסיף, כי "אנחנו עוקבים מקרוב אחר המתרחש לא הרחק מכאן, מעבר לגבול. צה"ל, בראשות הרמטכ"ל גבי אשכנזי, מיישם ומטמיע את לקחי מלחמת לבנון השנייה ומשפר בהתמדה את כשירותו ומוכנותו לכל מבחן".

מוקדם יותר השבוע שוחח שר הביטחון עם שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר על אופן יישומה של החלטה 1701. לקראת פתיחתו ביום ראשון הקרוב של מפגש איחוד מדינות הים התיכון בפריז, אמר ברק לקושנר, כי ישראל מצפה שיפעל להפסקת העברת אמל"ח מסוריה לחיזבאללה, וכי על כוח יוניפי"ל, הפועל בלבנון, להגביר את פעילותו אל מול התחמשות חיזבאללה.

גם שרת החוץ ציפי לבני קראה השבוע לקהילה הבינלאומית לעמוד על מימושה של החלטה 1701. במהלך סיור בגבול הצפון עם שר החוץ האיטלקי, פרנקו פרטיני, אמרה לבני כי "יש עכשיו הזדמנות לפרק את החיזבאללה מנשקו, ואסור שנאבד אותה. אם לא נעשה את זה עכשיו, זה יהיה קשה הרבה יותר אחר כך. בדרום לבנון היום כוח יוניפי"ל עובד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully