וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ לשעבר של בוש עשוי לעמוד לדין

גיל קדרון

11.7.2008 / 4:22

קארל רוב סירב להעיד בפני בית הנבחרים, בעניין פרשת פיטורים פוליטים במשרד המשפטים. פרקליטו: "סירובו להעיד מעוגן בחוקה"

קארל רוב, מי שהיה במשך שנים יועצו הקרוב של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, סירב אתמול (חמישי) להיענות לזימון הרשמי של ועדת המשפט של בית הנבחרים, למרות שהוא מחויב משפטית לעשות כן. כך מדווחת רשת CNN.

רוב התבקש להעיד בפרשה החמורה שהתגלתה במשרד המשפטים, במסגרתה הממשל ניסה להאשים פוליטיקאים דמוקרטים בהאשמות שווא. בעקבות הפרשה, שר המשפטים אלברטו גונזלס אולץ לא מכבר להתפטר, לאחר שנתפס בשורה ארוכה של שקרים בנושא, והכחשותיו הנמרצות למעורבות בפרשה התגלו כחלולות.

עורך דינו של רוב, שפרש לאחרונה מתפקידיו הרשמיים בבית הלבן כשמאחוריו עננה כבדה של מספר פרשות על גבול הפלילי, אמר כי לקוחו "חסין" מפני הזימון של הוועדה, מכיוון שזו לא יכולה לחייב אותו להעיד בשל החסינות שעמדה לו במסגרת תפקידו. מקורביו של בוש השתמשו באותה הטענה בפעמים קודמות בהן זומנו להעיד בפרשות כאלה ואחרות, והתעקשו כי לא יוכלו להעניק עצות כנות לנשיא לו יידעו כי יחויבו להעיד אחר כך בשבועה.

"סירובו להעיד מבזה הוועדה"

לפני מספר חודשים הביע רוב את הסכמתו להעיד, אולם בתנאי שלא יהיה הדבר בשבועה, שלא ייכתב פרוטוקול של הישיבה, ואיש מהנוכחים לא יורשה לשאת עמו מכשירי טלפון סלולריים ושאר אמצעי תקשורת. ועדת המשפט איימה שתעמיד את רוב לדין.

"סירוב להופיע בפני הוועדה עלול להוביל לאישומים בביזוי הוועדה וחבריה, וביזוי החוקה", כך מסרה הוועדה. מנגד, פרקליטו של רוב טען כי סירובו דווקא מעוגן בחוקה.

דו"ח פנימי של משרד המשפטים האמריקאי גילה לפני מספר שבועות כי כחלק מהתנהלות של המשרד תחת שלטון בוש בשש השנים האחרונות, רווחה שיטת פעולה לא חוקית, שכללה שיקולים "פוליטיים או אידיאולוגים" בכל הקשור להעסקת עורכי דין חדשים בעלי תארים מאוניברסיטאות שמרניות, שהועדפו על פני כאלו בעלי קורות חיים שהדיפו ניחוח ליברלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully