וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרוגי הפיגוע - לא באשמת השוטרים"

נתיב נחמני

10.7.2008 / 21:15

תחקיר משטרתי קובע כי אף שנדרשו שלושה שוטרים כדי להשתלט על המחבל, לא נמצאו מחדלים בטיפול המשטרה בפיגוע הדריסה בירושלים

"שלושת ההרוגים בפיגוע הדריסה בירושלים נדרסו למוות על ידי המחבל, עוד בטרם שהמחבל נעצר לראשונה לאחר שנורה ונפגע משני כדורים שירתה לעברו השוטרת אלינור נחום" - כך עולה מתחקיר האירוע שנערך על ידי המשטרה ופורסם הערב (חמישי). אלינור נחום פיקחה בזמן האירוע על עבודות תשתית במקום, ולאחר שהבחינה במחבל ירתה לעברו, אל לא הצליחה לנטרלו.

התחקיר המשטרתי גם קבע, כי השוטר שאדי דאו, שעלה לטרקטור אך לא הצליח לנטרל את המחבל, מנע פגיעה אפשרית באזרחים נוספים. כזכור, לאחר שהמחבל נורה, דאו עלה על הטרקטור בניסיון להשתלט על המחבל שנראה מחוסר הכרה באותו הרגע, אולם לא וידא בו הריגה אך אבן שיידה לעברו אזרח שהיה במקום "עוררה" אותו והוא המשיך בנסיעה.

לאחר ששני השוטרים לא הצליחו להשתלט על המחבל, חייל בחופשה, ששמו נאסר לפרסום, הבחין בנעשה, וירה במחבל מספר יריות אקדח, כשהטרקטור כבר היה סמוך לכניסה לבית החולים "שערי צדק". החייל לקח את האקדח ממאבטח קופת חולים הצמודה למקום האירוע. אז הצטרפו לאירוע שני שוטרי יס"מ, אחד מהם עלה על הטרקטור וביצע וידוא הריגה במחבל.

בפיגוע הדריסה נהרגו שלושה בני אדם: אליזבת (לילי) גורן פרידמן (54), שהיתה מחנכת ותיקה ב"בית חינוך עיוורים" בירושלים, בת שבע אונטרמן (33), שהיתה גננת בגן ממלכתי-דתי וז'אן רלוי, בן 68 מירושלים. בנוסף, נפצעו עוד עשרות בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully