וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב במכללת צפת: תואר ראשון במשפטים

קובי מנדל

10.7.2008 / 20:51

המועצה להשכלה גבוהה העניקה למכללה היתר לפתיחת תכנית לימודים עצמאית בתחום, החל משנת הלימודים הבאה

המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), החליטה להעניק למכללה האקדמית צפת היתר לפתוח תוכנית לימודים עצמאית לתואר ראשון LL.B במשפטים. המכללה האקדמית צפת היא המכללה הציבורית המתוקצבת הראשונה בארץ, בה אושרו לימודי המשפטים. לדברי ראשי המכללה, "מדובר במהפכה בתחום הלימודים האקדמיים בצפון ובהמשך ביסוסה של המכללה האקדמית צפת כמכללה חשובה בארץ".

לימודי המשפטים במכללה ייפתחו בשנת הלימודים הקרובה - אוקטובר 2008. שכר הלימוד הוא אוניברסיטאי ויעמוד על כ-8,500 שקל.

נשיא המכללה, פרופ' אהרן קלרמן, רואה בפתיחתו של בית הספר למשפטים מינוף למכללה כולה, בדרכה להישגיות אקדמית גבוהה בכל תוכניות הלימוד הקיימות והמתוכננות. לדבריו, "המכללה מוכיחה, פעם אחר פעם, כי היא יכולה למשוך אליה סגל אקדמי מעולה ביותר שיביא בעקבותיו סטודנטים מעולים ביותר".

"הזדמנות שווה לתושבי הגליל"

בקשתה של המכללה האקדמית צפת אושרה, בעקבות הישגיה האקדמיים והגעתה לשלבי התפתחות מתקדמים בתחומי לימוד חשובים במסגרת תהליך יציאתה לעצמאות אקדמית. בהחלטה הובא בחשבון גם מיקומה של המכללה האקדמית צפת במרכז הגליל העליון, כשמסביבה יישובים רבים בהם מגוון רחב של תרבויות, המאפשר את הנגישות ללימודי משפטים גם לאוכלוסיות אלה.

"צעירים מוכשרים רבים מהצפון אינם יכולים לעמוד בשכר הלימוד הגבוה של המכללות הפרטיות ובדמי המחיה במרכז הארץ, בגלל מצבם הכלכלי", הסביר עו"ד חברון טרבלסי, מנכ"ל המכללה האקדמית צפת. "התוכנית תאפשר הזדמנות שווה לתלמידי ביה"ס למשפטים במכללה האקדמית צפת, שהם תושבי הגליל, ללמוד בסביבת מגוריהם במסגרת מכללה עצמאית ישראלית המוכרת על ידי המל"ג, בלי הצורך להרחיק למרכז הארץ. אין ספק כי הקמת בית הספר למשפטים בצפת, בלב הגליל, תתרום למאמצי הפיתוח של צפון הארץ".

גם מכללת הכרמל שעתידה לפתוח שעריה בשנת הלימודים הקרובה קיבלה את אישור המועצה להשכלה גבוהה לפתוח בית ספר למשפטים. שכר הלימוד בה יעמוד על 27,000 שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully