וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרפה נוספת ביחסי גאורגיה ורוסיה

גיל קדרון

10.7.2008 / 19:51

גיאורגיה השיבה את שגרירה ממוסקבה, לאחר שחיל האוויר הרוסי חג מעל שטחה. "ננקוט בצעדים דיפלומטיים אגרסיביים"

גיאורגיה קראה היום (חמישי) לשגרירה לשוב לטבליסי להתייעצויות, זאת בתגובה להודאתה של רוסיה כי שלחה מטוסי קרב לתוך השטח האווירי של גיאורגיה כדי למנוע ממנה לתקוף את הכוחות המורדים במחוזותיה הבלדניים.

המתיחות בין ממשלתה הפרו מערבית של גיאורגיה ורוסיה הולכת וגוברת בחודשים האחרונים, על רקע כוונתה של גיאורגיה להצטרף לברית נאט"ו. הקרמלין ניסה להניא את גיאורגיה מהחלטה זו, ומשנענה בשלילה החל להגביר את תמיכתו במורדים החמושים שבמחוזותיה הבדלניים של גיאורגיה, דרום אוסטיה ואבחז'יה, שדוחים את שלטונה של טבליסי. בחודש האחרון נהרגו במחוזות אלה שישה אנשים, והשבוע נחטפו ארבעה חיילים גיאורגים שליקטו מודיעין באזור.

"ננקוט בצעדים דיפלומטיים אגרסיביים על מנת להשיב כראוי לצעדיה של רוסיה", אמרה שרת החוץ הגיאורגית אקתרין טקשלשווילי.

שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס, שניהלה שורה של שיחות עם נשיא גיאורגיה מיכאיל סאאקשווילי, אמרה כי "רוסיה צריכה להיות חלק מפתרון הבעיה, ולא לתרום לבעיה עצמה". רייס הטילה חלק מהאחריות על המתיחות על טבליסי. "האלימות צריכה להיפסק מצד מי שיוזם אותי, מי שזה לא יהיה", אמרה. "אמרתי את זה גם לנשיא סאאקשווילי".

רוסיה, מצדה, אמרה כי חיל האוויר שלה אולץ לפעול לאחר שקיבל דיווחים כי כוחות גיאורגים התכוננו לפתוח במצבע צבאי בדרום אוסטיה. "כפי שניתן לראות מהאירועים שהגיעו לאחר מכן", מסרה רוסיה, "הצעד שלנו איפשר לראשים המחוממים בטבליסי להירגע". זה עשור שגיאורגיה טוענת כי מטוסים רוסים חגים בשטחה, אולם זוהי הפעם הראשונה כי הקרמלין מודה בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully