וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמון: "בחירות - אחרי הפריימריז בקדימה"

פנחס וולף

10.7.2008 / 20:43

לדברי המשנה לרה"מ, הבחירות יוקדמו בשל מחלוקת על התקציב. מועצת קדימה אישרה: הפריימריז ייערכו בין 14 ל-18 בספטמבר

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני. עריכת וידאו: גדי וינשטוק)

המשנה לראש הממשלה, השר חיים רמון, העריך הערב (חמישי) כי כבר לאחר הבחירות המקדימות ב"קדימה", יוחלט על מועד לבחירות כלליות, ולא על הקמת ממשלה חלופית - עקב מחלוקות על רקע התקציב לשנת 2009.

מועצת קדימה אישרה הערב פה אחד את ההסכם שהושג בין ראש הממשלה אהוד אולמרט לשרת החוץ ציפי לבני בנוגע לתאריך מוסכם לפריימריז מוקדמים במפלגה. לפי הסיכום, הפריימריז יתקיימו בין ה-14 ל-18 בספטמבר ובמידה ולא יהיה מועמד שיזכה בלמעלה מ-40% יתקיים סיבוב שני והוא יערך ב-25 בספטמבר.

עוד נקבע כי המנצח בפריימריז יחל מיד לאחר נצחונו במלאכת הרכבת הממשלה החדשה ויתמודד מטעם קדימה על ראשות הממשלה בבחירות הבאות. כמו כן נקבע כי ספר הבוחרים ייסגר ב-31 ביולי.

עם זאת, פעילים בכירים במפלגה מתחו ביקורת על "המחטף שבו נוהל הדיון". פרופ' אוריאל רייכמן האשים כי "יו"ר המועצה מאיר ניצן ניהל דיון לא ענייני המשקף את חוסר הדמוקרטיה שבקדימה". לדבריו, "תוך שלושה חודשים חייבת להסתיים כהונתו של אולמרט. הוא פגע בכושר ההרתעה של ישראל והוליך אותנו לרמות מוסר נמוכות ביותר". יו"ר מועצת קדימה מאיר ניצן אמר בתגובה: "התנהל דיון ענייני שעסק בכל הנושאים שהיו על סדר היום. כל מי שרוצה לדבר על נושאים אחרים יכול לעשות כן בישיבות הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully