וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סר סלמן רושדי - חביב הקהל

טלי גולדשטין

10.7.2008 / 16:07

לפני כחודש קיבל הסופר הבריטי תואר אצולה ממלכת אנגליה וכיום הוא מתהדר בתואר נוסף: פרס בוקר חביב הקהל על "ילדי חצות"

ספרו של סר סלמן רושדי "ילדי חצות" דורג במקום הראשון ברשימת הספרים שקיבלו פרס בוקר, על פי בחירת הקהל. לפי דיווח רשת BBC, הספר, שנכתב ב-1981, הביס חמישה ספרים אחרים מרשימת ארבעים הספרים שזכו כבר בעבר בפרס הנחשק. רושדי, הנמצא בימים אלו בסיור בארצות הברית, לא הגיע לטקס שנערך בלונדון, אך מסר את תודתו באמצעות מסר מוקלט.

"חדשות נהדרות – אני מאושר והייתי רוצה להודות לכל הקוראים ברחבי העולם שהצביעו בעבר 'ילדי חצות' ", אמר. בניו של הסופר, זפאר ומילאן, נכחו בטקס וקיבלו את הפרס בשם אביהם. "זוהי חלופה נהדרת שילדי האמיתיים מקבלים את הפרס בשם ילדי הדמיוניים", אמר רושדי. באופן כללי, כשההצבעה לזוכה פרס הבוקר חביב הקהל הסתיימה בשמיני ביולי, 7,801 אנשים הצביעו באמצעות האינטרנט ומסרונים, 36% מהם בחרו ב"ילדי חצות". הרשימה חוברה על ידי פאנל של מומחים לספרות.

פרס בוקר הוא הפרס הספרותי החשוב ביותר בבריטניה, ואחד הפרסים היוקרתיים בעולם בתחום הספרות. הוא מוענק מאז 1968. בין הזוכים המפורסמים בפרס: ו. ס. נייפול, אייריס מרדוק, קאזואו אישיגורו, ג'. מ. קוטזי (פעמיים) ואיאן מקיואן. רושדי עצמו זכה ב-1981 בבוקר על ספרו "ילדי חצות". הפרס מוענק לסופרים בריטים וכן לסופרים מחבר העמים הבריטי ומאירלנד. בנוסף, קיים גם פרס בוקר בינלאומי לסופרים שתרמו באופן משמעותי לספרות העולמית, ושיצירותיהם תורגמו לאנגלית. הזוכה בפרס מקבל גם סכום של 50 אלף לירות שטרלינג.

התקופה האחרונה טומנת בחובה, באופן כללי, בשורות טובות בעבור רושדי. בסוף יוני, קיבל הסופר המוערך תואר אצולה ממלכת אנגליה, אליזבת השניה, בלונדון בעבור תרומתו לעולם הספרות. מוסלמים ברחבי העולם גינו את הענקת התואר כששמו של רושדי נכלל בשנה שעברה ברשימת מקבלי התארים השנתית המתפרסמת לרגל יום הולדתה של המלכה.

בין ספריו של רושדי שתורגמו לעברית: ילדי חצות, הרון וים הסיפור, מזרח-מערב, האנחה האחרונה של המורי, האדמה מתחת לרגליה, שלימאר הליצן ופסוקי השטן שפרסומו ב-1988 עורר את זעמם של מוסלמים רבים בשל הדרך שבה מוצגת דמותו של הנביא מוחמד. הספר נאסר אז לפרסום ולהפצה בכל מדינה מוסלמית. בעקבות תוכן הספר הוציא מנהיג אירן, האייתוללה חומייני, פסק הלכה, הקורא להרוג אותו ורושדי נאלץ לרדת למסתור מחשש לחייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully