וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: עצרנו את משגרי הקסאמים

ניר יהב, שי מכלוף ויהושע בריינר

10.7.2008 / 19:00

הארגון הודיע כי עצר שני חמושים מהזרוע הצבאית של פתח, שטען כי פעיליו ביצעו את הירי בתגובה לחיסולים בכיסופים ובג'נין

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

חמאס הודיע אחר הצהריים (חמישי) כי עצר שני חמושים מהזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, שירו את רקטות הקסאם לעבר הנגב הערבי אחר הצהריים. בתגובה קראה הזרוע הצבאית של פתח לממשלת חמאס ברצועת עזה לשחרר את שני העצורים וטענה כי האחריות לחיי השניים מוטלת על ממשלת חמאס.

בכרוז שפרסמה הזרוע הצבאית של פתח נמסר, כי ירי הרקטות לעבר ישראל בוצע "בתגובה לרצח סלים חמידי על ידי ישראל בסמוך למעבר כיסופים במרכז הרצועה ולחיסולו של טלאל עאבד אתמול בג'נין". שתי הרקטות נפלו בשטחים פתוחים סמוך לאחד הקיבוצים במערב הנגב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

מוקדם יותר נהרג מאש צה"ל צעיר פלסטיני סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, לאחר שנתפס כשהוא מנסה לחצות את גדר המערכת באזור מעבר כיסופים. הכוח פתח בנוהל למעצר חשוד, שכלל קריאות לעברו וירי הרתעתי. לטענת צה"ל, הפלסטיני לא נענה והתקרב לעבר הכוח, שחשד כי מדובר במחבל, ירה לעברו והרגו. בבדיקת גופתו לא נמצאו כל אמצעי לחימה, ובצה"ל סבורים כי מדובר באזרח שביקש למצוא עבודה בישראל.

"כוחות צה"ל מחויבים לביטחון התושבים באזור", אמר גורם ביטחוני לוואלה! חדשות. "הכוח ביצע מספר פעמים ירי הרתעתי בניסיון לעצור את האיש. אולם מרגע שחצה את הגדר, נהג צה"ל כפי שמצופה".

הלילה הרג כוח מיוחד של צה"ל ומג"ב פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, במהלך פעולה שגרתית למעצר מבוקשים בג'נין. מחקירה ראשונית של האירוע, עלה כי הפעיל המבוקש, טלאל סעיד עאבד, ניסה להימלט מהמקום ונורה למוות בידי חיילי צה"ל. הוא נפצע באורח אנוש, וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully