וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל אייפל יעבור מתיחת פנים

טלי גולדשטין

10.7.2008 / 14:53

מנהלי האתר, הזוכה ל-7 מיליון מבקרים בשנה, חשפו תוכנית לשיפוצו בהשקעה של 267 מיליון דולר. השיפוץ יימשך 10 שנים

מגדל אייפל, הזוכה ל-7 מיליון מבקרים מדי שנה, עומד לקבל מתיחת פנים. מנהלי האתר חשפו אתמול (רביעי) תוכנית בת עשר שנים בהשקעה של 267 מיליון דולר לשפץ את המבנה לכבוד המאה ה-21. הפעם האחרונה שמגדל אייפל עבר שיפוץ היתה לפני כעשרים שנה, בתחילת שנות ה-80, כשהמוקד אז היה על גידול מספר המבקרים, שעמד על 3 מיליון.

"היום יותר מאי פעם, אנו רוצים שהמבקרים יעזבו את המקום עם זכרונות עשירים, שיבלו יותר זמן במגדל וימתינו פחות זמן בתור", אמר ז'אן-ברנר ברוס, נשיא SETE, החברה המנהלת את האתר.

כשהמגדל תוכנן על ידי גוסטב אייפל בעבור היריד העולמי של 1889, הקיבולת שלו עמדה על 500 אלף מבקרים. כיום, אפילו בעזרת המעליות הנוספות, בעונה, ההמתנה להיכנס למגדל עלולה להימשך עד שעתיים.

על מנת לטפל בסוגיית התורים הארוכים, מערכת חדשה תאפשר למבקרים לשמור מראש זמן ביקור בן חצי שעה דרך האינטרנט. שינויים אחרים אמורים ל"עזור" למבקר במקום לפתוח את ארנקו ולהוציא סכומים גדולים יותר בעת הביקור. מגדל אייפל הוא אחד מאטרקציות התיירות הפופולריות בעולם. עם זאת, המבקרים במקום מוציאים 11.80 דולר דמי כניסה בלבד, הרבה פחות מהסכומים המושקעים במקומות אחרים.

במסגרת התוכנית החדשה, מתוכננים להיבנות מרכזי קניות גדולים יותר במקום והמסעדה שבקומה הראשונה תעוצב מחדש כך שתכיל קיבולת גדולה יותר בשילוב עם מחירים זולים יותר. כמו כן, מתכוננות פעילויות שימשכו גם מקומיים, המהווים 2% מהמבקרים במגדל, כגון תערוכות אמנות פעילויות תרבותיות אחרות. "את הפריזאים לא מעניין לראות את פריז מלמעלה. הם זקוקים לתוכן", אמר ברוס.

גם הסביבה תהנה משיפוץ מגדל אייפל - צריכת האנרגיה תופחת הודות לתאורה מצומצמת בלילות. כיום מואר המגדל 10 דקות בשעה, זמן זה יקוצץ לחמש דקות בלבד בסתיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully