וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תממן בדיקות לאבחון סיסטיק פיברוזיס

נעמה טלמור

10.7.2008 / 14:43

בדיקות לנשאות המחלה בקרב זוגות צעירים יתקיימו החל מהיום, במימון המדינה. "מומלץ לבצע הבדיקה טרם הכניסה להריון"

משרד הבריאות הודיע היום (חמישי) כי במסגרת הרחבת סל השירותים הממומן על ידי מדינת ישראל, תיכלל גם בדיקה לגילוי נשאות מחלת הסיסטיק פיברוזיס. עד היום, מימנה מדינת ישראל רק 2 בדיקות הבודקות נשאות. הבדיקות הן למחלת הטייזקס ולמחלת התלסמיה.

סיסטיק פיברוזיס הנה מחלה תורשתית העלולה לפגוע במערכות רבות של הגוף, בעיקר במערכת הנשימה. המחלה נדירה, אך זוגות יכולים לאבחן מהן הסיכויים להולדת תינוק חולה על ידי בדיקת דם פשוטה. משרד הבריאות ממליץ לבצע את הבדיקה בטרם הכניסה להריון, אך מדגיש כי ניתן לבצעה גם במהלך הריון עצמו.

זוג שיוגדר "בסיכון" להולדת תינוק חולה יוכל להחליט, לאחר יעוץ גנטי, על בדיקה בזמן הריון ובמידה והעובר חולה גם על הפסקת ההיריון. ניתן יהיה לבדוק את התינוק גם לאחר הלידה, וזאת על מנת לאפשר טיפול מיידי, כדי לשפר את איכות חייו. במערכת הרפואית ידוע כי במידה ושני בני הזוג נשאים של המחלה, בכל הריון הסיכון לעובר שיוולד חולה הוא 25%.

עד היום, התבצעו בדיקות נשאות הטיי זקס בתחנות של משרד הבריאות, ולבדיקות אחרות הופנו הזוגות לקופות החולים ולתחנות בדיקה נוספות, והן אינן היו מרוכזות במקום אחד. אך מעתה בדיקות לגילוי נשאים של מחלת טיי זקס ומחלת סיסטיק פיברוזיס יבוצעו באתרים שבהם מתבצעות בדיקות גנטיות אחרות ואשר קיבלו אישור לכך על ידי המשרד וללא כל תשלום. רשימת האתרים המאושרים תפורסם באתר האינטרנט של משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully