וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי: אאלץ את הנגיד בחוק לפעול נגד קריסת הדולר

אורה קורן

10.7.2008 / 14:00

שר התמ"ת מתכוון להגיש הצעת חוק או הוראה לשעת חירום. "נראה שאנחנו אדישים או חסרי אונים כשעולמנו קורס

שר התמ"ת אלי ישי הודיע היום כי בכוונתו להגיש הצעת חוק או הוראת שעה לשעת חירום, שתחייב את הנגיד לפעול מול קריסת שער הדולר. לדבריו, הוא מאמין שיהיה להצעה רוב גדול בכנסת לאחר שגם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הביע בכך תמיכה.

ישי ציין כי ראש הממשלה אהוד אולמרט מסכים עקרונית שיש לפעול, ואילו שר האוצר עדיין לא השתכנע בכך. ישי הבהיר כי לא דיבר עם אולמרט על הצעת החקיקה, אלא על הצורך לפעול באופן כללי.

"דיברתי עם ראש הממשלה ביום שני. אמרתי לו, שנראה שאנחנו אדישים או חסרי אונים כשעולמנו קורס. ראש הממשלה הסכים שחייבים לפעול, אם כי שר האוצר לא השתכנע בעניין", הוסיף.

"אני לוקח על עצמי להעביר הצעת חוק בקריאה טרומית וראשונה בכנסת, שתתבסס על עבודה רצינית שלכם", אמר ישי ליצואנים. לדבריו, הם ינסחו הצעת חוק "שתאלץ את הנגיד לעשות מעשה", כהגדרתו, היא תובא לאישורו, יוכנסו בה שינויים במידת הצורך והוא יקדם אותה בכנסת.

לדבריו, ניתן להגיש הוראת שעה לשעת חירום, "כיוון שאנחנו בשעת חירום בעניין הדולר. מפעלים גדולים עלולים לקרוס והתוצאות יכולות להיות יותר קשות", אמר ישי. "גם הנגיד לא תיאר לעצמו לאיזה שפל הדולר יכול להגיע. מה שלא נעשה, לא נוכל להציל לגמרי את המצב, אבל אפשר יהיה להחזיר את הכוח ולהראות שהממשלה עושה צעדים נוספים", הוסיף ישי.

"אני מאמין שיהיה לזה רוב גדול בכנסת. רתמנו כבר את עופר וההסתדרות לקדם את זה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully