וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכאות לבגרות בחיפה: יותר ערבים מיהודים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.7.2008 / 12:17

כך חשף היום ראש עיריית חיפה בוועידה למגזר הערבי. מנכ"ל משרד רה"מ הבטיח כי הממשלה תפעל לשילוב עובדים ערבים במשרדיה

"אחוז הזכאים לתעודת בגרות במגזר הערבי בחיפה עולה על מספר הזכאים לה במגזר היהודי בעיר", כך חשף הבוקר (חמישי) ראש עיריית חיפה יונה יהב בפתיחת מושב החינוך בוועידת ראש הממשלה למגזר הערבי המתקיימת בחיפה. "נתון זה מוכיח כי כל מה שצריך הוא לספק חכות ואז אפשר לדוג את הדגים", הוסיף יהב, ודאג לציין כי ההישג נעשה ללא כל סיוע של משרדי הממשלה.

בדברי הפתיחה של הוועידה אמר מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור, כי הממשלה פועלת לשילוב שיווני של המגזר הערבי בתוכניות ממשלתיות. דינור הבטיח כי הממשלה תפעל לשילוב עובדים ערבים במשרדי הממשלה, ותציב לעצמה יעד להעסיק מינימום 10% עובדים ערבים עד 2012. "נרחיב את משרדי הממשלה כך שיעסקו בנושאים השונים מול המגזר הערבי ונפעל לטיפול בשפע התודעתי בין המגזרים", אמר דינור.

שאוקי ח'טיב, יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות, אמר בפתיחת הוועדה כי "שיח של חירשים הוא הדבר האחרון שאנו צריכים. אין לנו את רזרבת הזמן בשביל להמשיך לדבר בלי לראות מה עושים בשטח". ח'טיב החמיא לראש הממשלה אהוד אולמרט על שהודה כי במשך שנים התרחשה במשרדי הממשלה אפליה של האוכלוסייה הערבית באופן מודע. עוד טען ח'טיב כי "השלטון המקומי במגזר הערבי נמצא בקריסה וכי יש לפעול באופן מיידי על מנת לתקן זאת".

ועידת ראש הממשלה למגזר הערבי נערכת בשיתוף המכון הישראלי לדמוקרטיה. הוועידה עתידה לעסוק בנושאים שונים הקשורים למגזר הערבי בישראל בינהם: פיתוח כלכלי, שלטון מקומי, מערכת החינוך ויחסי יהודים-ערבים בישראל. בוועדה ינאמו בין היתר שרת החינוך פרופ' יולי תמיר, שר הפנים מאיר שטרית ושר הספורט המדע והתרבות ראלב מג'דלה. את הוועידה ינעל נאומו של ראש הממשלה אהוד אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully