וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום קרבות בניעלין: 9 פצועים

ינאי ישראלי ויהושע בריינר

10.7.2008 / 12:17

צה"ל ירה כדורי גומי לעבר מאות פעילי שמאל ופלסטינים שהתקרבו לגדר ההפרדה בכפר. שוטר ושמונה מפגינים נפצעו קל

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שוטר מג"ב ושמונה פעילי שמאל נפצעו הבוקר (רביעי) באורח קל בעימותים שהתפתחו בין מפגינים לכוח צה"ל במהלך הפגנת מחאה נגד הקמת גדר ההפרדה בכפר ניעלין שממערב לרמאללה. השוטר קיבל טיפול רפואי במקום. המפגינים מסרו כי אחד הפצועים שבר את רגלו ממכת אלה, פצוע נוסף נפגע מכדור גומי בידו ועוד מפגין נפגע ממכת קת רובה בפניו. חמישה נוספים טוענים שנפגעו ממכות החיילים. הפצועים טופלו במרפאת הכפר בניעלין. ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד הגיע לבקר את הפצועים.

כ-70 פעילי שמאל ומאות פלסטינים ניסו להגיע הבוקר לכיוון תוואי הגדר. חיילי צה"ל המוצבים במקום עצרו אותם תוך ירי גז מדמיע ורימוני הלם. חלק מהמפגינים המשיכו להתקדם לעבר הגדר, אז, לטענתם, הוכו בידי החיילים.

מצה"ל נמסר, כי המפגינים יידו אבנים, ובתגובה כוח צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות. גורם ביטחוני אמר כי "הפלסטינים מוסתים על ידי פעילי השמאל, על אף סיכום מוקדם שהושג עמם בתחילת השבוע כי ההפגנות לא יישאו אופי אלים". לדבריו, הבנייה במקום תימשך על אף ההפגנות.

ההפגנות בניעלין נמשכות זה מספר שבועות. המפגינים מוחים על עבודות הפיתוח של גדר ההפרדה במקום. לטענתם, על פי התוואי הקיים מופקעות אדמות הכפר לטובת בניית בית עלמין להתנחלות הסמוכה חשמונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully