וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'סי ג'קסון: "אובמה מתנשא על שחורים"

10.7.2008 / 3:22

הכומר השחור אמר את הדברים בראיון לטלוויזיה, כשהיה בטוח שהמיקרופון סגור. ג'קסון התנצל והדגיש שהוא תומך נלהב של אובמה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

פעיל זכויות האזרח, הכומר ג'סי ג'קסון, התנצל היום (חמישי) על כך שאמר שהמועמד הדמוקרטי השחור לנשיאות ארצות הברית, ברק אובמה, "מתנשא על האזרחים השחורים", וכי עליו להרחיב את מסריו. ג'קסון התמקד במיוחד בכך שאובמה בחר בנאומיו האחרונים לבקר את הגברים השחורים על שאינם ממלאים את אחריותם כאבות.

ג'קסון אמר את הדברים בראיון לרשת FOX ביום ראשון, כשהיה בטוח שהמיקרופונים נסגרו. ג'קסון החליט בכל זאת להתנצל על הזלזול באובמה לאחר שהרשת הודיעה כי תשדר את אמירותיו בתוכנית הפופולרית “The O’Reilly Factor” ביום רביעי בערב.

בראיון לרשת CNN אמר ג'קסון כי בביקוריו בכנסיות של שחורים, אובמה נהג להרצות להם על היותם שחורים, וכי הרצאות אלו עלולות להתפרש כהתנשאות. "המסר המוסרי חייב להיות רחב יותר", הסביר ג'קסון, "מה שאנו צריכים זה צדק ומדיניות עירונית, עבודות וביטוח בריאות. יש טווח רחב מאוד של רעיונות".

ג'קסון אמר בראיון כי ההערה עליה הוא מתנצל "היתה פיסה קטנה משיחה רחבה יותר על מדיניות עירונית וייאוש של אזרחים שחורים". לטענתו, הטרידה אותו הדרך בה התקבלה ההערה משום שהוא תומך נלהב של אובמה ושל פועלו.

"איני רוצה לפגוע בקמפיין של אובמה", אמר ג'קסון במסיבת עיתונאים בשיקגו. הוא כינה את מילותיו "פוגעות ושגויות". ג'קסון, שרצה לרוץ לנשיאות כמועמד המפלגה הדמוקרטית בעצמו ב-1984 וב-1988, הוא תומך של אובמה. הוא לא מילא תפקיד רשמי בקמפיין, אך המתיחות בינו לבין הסנאטור מאילינוי התעוררה מדי פעם על רקע ניסיונותיו של ג'קסון, הידוע בהתבטאויותיו הפומביות, למשוך את תשומת לב הציבור אליו במקום אל אובמה.

ההדורים יושרו

אמירותיו של ג'קסון היו ככל הנראה תגובה לנאום שנשא אובמה ב"יום האב" בכנסייה בשיקגו כי, "עלינו כאבות להכיר בכך שהאחריות שלנו אינה מסתיימת ברגע שנוצר תינוק". אובמה נשמע אומר פעמים רבות שאבות הנוטשים את משפחותיהם או אינם מעורבים בגידול הילדים אשמים, בחלקם, לבעיות הפוקדות את השחורים האמריקאים.

אובמה אמר בתגובה להתנצלותו של ג'קסון כי, "הכומר ג'קסון הוא אבי ואני תמיד אוהב אותו". עוד הוסיף אובמה כי, "אני דוחה מכל וכל את אמירותיו המכוערות. עליו לדאוג שהתקווה תמשיך לבעור ולשמור עלבונות והתקפות אישיות לעצמו".

דובר הקמפיין של אובמה, ביל בורון, אמר כי המועמד קיבל את התנצלותו של ג'קסון. "אובמה ימשיך לדבר על אחריותם של השחורים לעצמם ולאחרים סביבם, וכמובן שהוא מקבל את התנצלותו של הכומר ג'קסון". אובמה יהיה הנשיא האמריקאי השחור הראשון אם יבחר בבחירות בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully