וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בקדימה: נקבע תאריך לפריימריז

פנחס וולף

9.7.2008 / 22:10

ראש הממשלה אהוד אולמרט ושרת החוץ לבני הגיעו להסכמה כי הפריימריז למפלגה יתקיימו בין ה-14 ל-18 בספטמבר. המנצח יחל מיד במלאכת הרכבת הממשלה

ראש הממשלה אהוד אולמרט ושרת החוץ ציפי לבני הגיעו אמש (רביעי) להסכם על תאריך מוסכם לקביעת הפריימריז בקדימה, בתיווכו של יושב ראש ועדת ההיגוי של קדימה ח"כ צחי הנגבי. לפי הסיכום, הפריימריז יתקיימו בין ה-14 ל-18 בספטמבר ובמידה ולא יהיה מועמד שיזכה בלמעלה מ-40% יתקיים סיבוב שני והוא יערך ב-25 בספטמבר.

עוד נקבע כי המנצח בפריימריז יחל מיד לאחר נצחונו במלאכת הרכבת הממשלה החדשה ויתמודד מטעם קדימה על ראשות הממשלה בבחירות הבאות. כמו כן נקבע כי ספר הבוחרים ייסגר ב-31 ביולי ומועצת קדימה תאשר את הסכם ההבנות בין קדימה למפלגת העבודה.

ההחלטות של מועצת קדימה מותנות באישור הסיעה ובשינוי תקנון המפלגה שקובע כי לא ניתן להחליף את ראש המפלגה. הסדר נוסף שהוסכם בין לבני לאולמרט, שיובא מחר למועצת קדימה, הוא שלא יערכו בחירות נוספות ליושב ראש התנועה עד קיום הבחירות לכנסת.

השר לביטחון פנים אבי דיכטר אמר השבוע כי הפריימריז במפלגה נועדו לקבוע מי יהיה מחליפו של ראש המפלגה. "החלפתו של אולמרט הינה המחויבות שלנו כפי ששידרנו לציבור", דיכטר אמר עוד כי "אני סבור שההבנה בתוך קדימה לגבי ההיבט הערכי של כל הפרשיה הזו, מחייב אותנו להחליף את ראש המפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully