וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל קאעדה עומד מאחורי הפיגוע בטורקיה"

9.7.2008 / 21:43

מקורות בכירים במשטרת איסנבול אמרו כי ארגון הטרור הבינ"ל נטל אחריות לפיגוע, בו נהרגו 3 שוטרים. ארה"ב הגבירה האבטחה בשגרירות

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

מקורות בכירים במשטרת איסנבול מסרו הערב (רביעי) לערוץ CNN הטורקי, כי אל קאעדה עומד מאחורי הפיגוע הבוקר מחוץ לקונסוליה האמריקאית בעיר. בפיגוע נהרגו שלושה שוטרים טורקים ושלושה חמושים לאחר קרב יריות קצר. מוקדם יותר, ארה"ב הגבירה את האבטחה בנציגויות שלה בטורקיה בעקבות פיגוע הירי .

בשעות הבוקר הגיעה קבוצת חמושים ברכב לאזור הקונסוליה, ושלושה חמושים קפצו ממנו לעבר שוטרים שאיישו עמדת בידוק ביטחוני שלידה. השוטרים הגיבו בירי, ובחילופי האש נהרגו שלושה חמושים ושלושה שוטרים, כולם טורקים. אחד השוטרים נהרג במקום, ואילו השניים הנוספים מתו מפציעהם בדרכם לבית החולים.. איש מאנשי הקונסוליה לא נפגע.

"זו הייתה פעולת טרור, ואנחנו מאוד עצובים על מותם של האזרחים הטורקים. ביקשנו תוספת של כוחות אבטחה בנציגויות באיסטנבול, כמובן, כמו גם בקונסוליה שלנו באנקרה", אמר השגריר האמריקאי בטורקיה רוי ווילסון. "וכפי שאתם רואים, יש כוחות נוספים באיסטנבול".

"אנו מגנים את פעולות הטרור האלה", אמר הנשיא הטורקי עבדאללה גול. "טורקיה נלחמת ותמשיך להילחם באלו שמארגנים פעולות שכאלה". גם ארה"ב גינתה את הפיגוע. "אינני יודע די פרטים בשביל להגיב על אופי ההתקפה", אמר אחד מדוברי הבית הלבן טוני פראטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully