וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "צבא עירק ידאג לבטחון עד 2009"

גיל קדרון

9.7.2008 / 18:29

האחראי על אימון צבא עירק אמר כי באמצע השנה הבאה יסיימו רוב כוחות הקרקע את תפקידם במדינה. החיילים העירקים יתפסו את מקומם


האם מתקרבת הנסיגה של צבא ארה"ב מעירק? לוטנט ג'נרל ג'יימס דוביק, האחראי על אימון כוחות הבטחון של עירק, אמר היום (רביעי) לוועידת השירותים הצבאיים של בית הנבחרים כי כוחות הבטחון העירקים יהיו האחראים העיקריים על הלחימה, ללא עזרה מכוחות הקרקע האמריקאים, באמצע שנת 2009, בין אפריל ואוגוסט.

דוביק סירב לומר מתי כל צבא ארה"ב, כולל הצי וחיל האוויר, יסיימו את תפקידם בעירק, והוסיף כי הדבר תלוי בתיפקודה של ממשלת עירק ובחימוש חיל האוויר שלה. היכרותו המעמיקה של דוביק בנוגע ליכולותיהם ומוכנותם של חיילי צבא עירק מעניקים לדבריו משנה תוקף. בינואר השנה אמר דוביק כי צבא עירק יוכל לשמור בעצמו על החוק והסדר במדינה עד סוף 2008. כעת הוא שולט על 9 מ-18 המחוזות.

מוקדם יותר היום אמרה דוברת הבית הלבן דיינה פרינו כי ממשלו של ג'ורג' בוש מתנגד לקביעת תאריך לנסיגת כוחותיהם מעירק. ההודעה נמסרה לאחר שבכירים עירקים קראו להצבת מסגרת זמן ברורה לפעולת הנסיגה, כחלק ממו"מ על הסכם ביטחוני עם ארצות הברית.

"מאז ומעולם התנגדנו לקביעת תאריך נסיגה מעירק", אמרה פרינו לכתבים שנסעו עם הנשיא ג'ורג' בוש לפסגת ה-G8 ביפן. פרינו הוסיפה, כי ארה"ב מאמינה כי החלטות בדבר נסיגה צריכות להקבע "בהתבסס על עובדות מהשטח", וכי בכירים עירקים מסכימים עם קביעה זו.

עירק שואפת לריבונות

השיפור במצב הבטחוני בעירק והשדרוג ביכולת הצבא המקומי העלו את מפלס האופטימיות והאמונה של ראשי השלטון במדינה, שסבורים כעת כי כוחות הבטחון יכולים לשמור בעצמם על החוק והסדר במדינה.

סדר הכוחות הכללי של צבא עירק עלה בשנה האחרונה מ-444 אלף ל-566 אלף, אמר דוביק, שהוסיף כי איכות החילות השתפרה, בעוד שהמנהיגות איננה עקבית. הבעיה נוספת היא מחסור באחווה בין השיעים והסונים בצבא. "לדעתי הם יזדקקו לסוג כלשהו של שיתוף פעולה ועזרה", הסביר דוביק. "המצב הבטחוני השתפר דרמטית, אולם מגמה זו עשויה להיעצר, ואף להתהפך".

בעירק קיים חשש משהות אמריקאית ממושכת במדינה, שתפגע בריבונותה, בין היתר על ידי הצבת בסיסים קבועים של צבא ארה"ב. במקביל, בארה"ב גוברת העייפות מהמלחמה, מחוסר יכולתה של עירק לעמוד על רגליה, מהאבדות הכבדות, ובעיקר מהעלות האסטרונומית שלה למשלם המסים, שפוגעת קשות בכלכלה האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully