וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט החשודים: "הם לא רצו לפגוע במדינה"

גידי ויניש

9.7.2008 / 20:06

עו"ד נסראללה יוסף אמר כי 2 תושבי רהט החשודים כי השתייכו לאל קאעדה "בסך הכל גלשו באינטרנט". זעם במגזר הבדואי: "הקיפוח דוחף את הצעירים למעשי ייאוש"

(צילום באדיבות ערוץ 1, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עו"ד נסראללה יוסף, פרקליטם של שני תושבי רהט החשודים בחברות באל קאעדה, אמר הערב (רביעי): "השניים מכחישים כל כוונה לפגוע בביטחון המדינה". לדבריו, "בסך הכל מדובר בבחורים שנסחפו לדבר באינטרנט עם אנשים שלא ידעו את זהותם". הוא הוסיף כי "מדובר בבחורים צעירים ונורמטיבים ללא שום כוונת זדון".

השניים, טאהר אבו סכות ועומר אבו סכות, חשודים כי הצטרפו לארגון הטרור אל קעידה, ובאמצעות האינטרנט העבירו לארגון מידע על בסיסי צה"ל ומקומות הומי אדם. בין היתר, הם העבירו מידע אודות דרכי הגעה אפשריות משטחי יהודה ושומרון לנמל התעופה בן גוריון ולמגדלי עזריאלי בתל אביב

קודם לכן, אמר דובר עיריית רהט מרזוק אלכתנאני כי "אם זה היה בבאר שבע לא היו עושים מזה רעש". לדבריו, אחד מהעצורים שימש עד לאחרונה כמורה בבית ספר בעיר. הוא נמנע מלמסור פרטים נוספים על השניים. ראש עיריית רהט טלאל קרינוואי ניסה לשמור על חזות יותר ממלכתית ואמר: "אני מגנה כל נסיון לפגיעה בביטחון המדינה, ואין לכך שום תירוץ". עם זאת, הוא ביקש להדגיש כי "מדובר בחשודים שהם בחזקת חפים מפשע עד שיוכח אחרת".

ח"כ א-סאנע: "עושים עליהום על הבדואים"

חוסיין רפעיה, יו"ר הכפרים הבדואים הבלתי מוכרים, אמר כי "אין ספק שהקיפוח והאפליה מהם סובלים הבדואים עלולים לדחוף צעירים רבים למעשי ייאוש כאלו". לדבריו, "מוזר בעיני שעושים הרבה רעש מהחשדות האלו , אבל שוכחים את החללים הבדואים שנהרגו לאחרונה". הוא הוסיף כי "כולם שוכחים מהריסות הבתים הרבות בכפרים הבלתי מוכרים ומתרכזים בשוליים".

ח"כ טאלב א-סאנע (רע"מ- תע"ל) אמר לוואלה! חדשות כי "אני דוחה את הנסיונות לעשות עליהום לכל הציבור הבדואי, לפני בירור החשדות נגד השניים". לדבריו, "צריך לזכור שהשניים חפים מפשע עד שיוכח אחרת". ח"כ א-סאנע הוסיף כי "באופן עקרוני אני דוחה כל פעולה בניגוד לחוק, אולם מי שצריך לפסוק בעניין הוא בית המשפט". א-סאנע ציין כי "גורמים רבים מנסים לנצל את האפליה ואת תחושת הקיפוח של הבדואים לטובתם". לדבריו, "אני מכיר את המשפחות של השניים, מדובר במשפחות נורמטיביות ומוכרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully