וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברון: משלחת מדרא"פ נחסמה על ידי המשטרה

ניר לנדאו

9.7.2008 / 15:14

על פי המשטרה המשלחת, שכללה גם פעילים ישראלים, נכנסה לעיר ללא תיאום ודרך הצד הפלסטיני, בניגוד לקביעת בג"ץ

משלחת דרום אפריקאית, שהגיעה לביקור בישראל ובשטחים נחסמה, היום (רביעי) על ידי המשטרה בהגיעה לעיר חברון. בין באי המשלחת הדרום אפריקאית נכחו שופטי בית המשפט העליון, חברי פרלמנט היום ובעבר, עורכי עיתונים, ופעילים שנלחמו נגד האפרטהייד, חלקם אסירים פוליטיים וכיום פעילים למען זכויות אדם היום. הסיור מאורגן על ידי הקואליציה למען מאבק משותף נגד הכיבוש.

המשלחת הצהירה כי "אנו, דרום אפריקאיים שנלחמו למען זכויות אדם, מאמינים שחוסר צדק במקום אחד - פירושו חוסר צדק בכל מקום שהוא. אנו מאמינים שלשני העמים זכות לביטחון, ריבונות, והגדרה עצמית, תוך שמירה על צדק, זכויות אדם, והחוק הבינלאומי. אנו רוצים להביע תמיכה בפלסטינים ובישראלים, העובדים באופן לא אלים לסיום הכיבוש, ורוצים להביע סולידריות עם האנשים החיים תחת דיכוי, הגבלות, ובסכנת חיים, וכן להביע את אהדתנו לאלו משני הצדדים, שאיבדו את חייהם כתוצאה מהסכסוך".

מדובר מחוז ש"י נמסר בתגובה לוואלה! חדשות כי "הגיעה משלחת פעילי שמאל ישראלים וזרים לסיור בחברון, ללא תיאום מול המשטרה כפי שסוכם מול בג"ץ. הם לא נכנסו מדרך מקובלת, אלא דרך הצד הפלסטיני של חברון, ומשם לתוך היישוב היהודי. עקב כך התעוררו הפגנות, והמשטרה ביקשה מהם לעזוב את המקום. שלושה פעילים ישראלים סרבו לעזוב את המקום והתעמתו עם השוטרים, שאר הפעילים עזבו את המקום. שלושת הפעילים שהתנגדו לפנות את המקום עוכבו לחקירה".

בחודשים האחרונים חלה החרפה קיצונית באלימות של תושבי חברון כלפי הסיורים שעורכים ארגונים דוגמת 'שלום עכשיו' ו'שוברים שתיקה' בעיר חברון. למרות שאין מניעה חוקית לסייר בעיר, תושבי חברון ממשיכים לנסות ולמנוע את כניסתם של מסיירים שאינם מטעמם לחברון באמצעים אלימים. מפעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר נמסר כי "הסיור נועד לעשות פרובוקציה. אנחנו דורשים למצות את הדין עם פורעי החוק ותשים לזה סוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully