וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפרסמים: נציג המשטרה שיקר ביחס להשפעת הפרסום באיילון

שמרית סלע

9.7.2008 / 13:50

פורום חוצות השילוט פנה לשר לביטחון פנים בטענה ששוטר הטעה במכוון את ועדת הכלכלה בדיון על השפעת השילוט על תאונות הדרכים

פורום חוצות השילוט פנה במכתב תלונה לשר לביטחון פנים, אבי דיכטר, כנגד רב פקד ערן סדן, מהנדס תנועה במשרד לביטחון פנים, בגין אמירת אי אמת בפני ועדת הכלכלה של הכנסת בדיון שנערך שלשום בנושא החזרת שילוט החוצות לנתיבי איילון. במכתב מצוין כי הפורום יעמוד בדבקות על הדרישה להרחיק את סדן מתפקידו. בנוסף, בכוונת פורום חוצות השילוט להגיש תובענה אזרחית כנגד סדן בדרישה לתשלום הפיצויים לחברות.

לקראת תום הישיבה בוועדה ביקש סדן להציג נתונים המתייחסים לתאונות הדרכים בנתיבי איילון בחמשת החודשים הראשונים של 2008. הנתון שהוצג הראה על ירידה של 56% בתאונות הדרכים הנתיבי איילון מאז הורדו שלטי החוצות מהכביש.

"סדן מטעה, בכוונה ובמודע, את ועדת הכלכלה של הכנסת וגורם לנזקים חמורים בעשרות מיליוני שקלים לחברות השילוט", לשון המכתב, "נתונים אלו נראו מופרכים וסתרו נתונים המצויים בידי הוועדה". נתונים סותרים הוצגו במכתב לשר, המראים כי בארבעת החודשים הראשונים של 2008 לא הייתה כל ירידה בתאונות הדרכים באיילון".

עוד מצוין במכתב, "על כן נשאל רב פקד סדן לאיזה קטע של נתיבי איילון הוא מתייחס. תחת אילוץ זה ורק לאחר שנדרש לכך, הודה כי הוא מתייחס לקטע שבין מחלף לה-גרדיה ובין צומת גלילות". עוד נכתב, "היינו רב פקד סדן בחר, בכוונה תחילה ובמודע, בקטע דרך מסוים בו הייתה ירידה במסר התאונות, בעודו יודע בוודאות כי נתון זה מטעה ואינו מתייחס לכלל נתיבי איילון". נתון נוסף שהוצג במכתב מראה כי בשנים בהם היו שלטים בנתיבי איילון, 2006-2007, הייתה ירידה במספר תאונות הדרכים, והשיפור המבורך החל עוד מ-2007 בזמן שהיו שלטים.

משה נור, נציג חברות השילוט, אמר: "תלונה זו חריפה מפני שהגיעו מים עד נפש. נציג משטרת ישראל בכנסת, רב פקד ערן סדן, מוליך שולל במשך שנתיים את ועדת הכלכלה של הכנסת. אין מחקר בינלאומי בנושא תאונות הדרכים שהוא לא עיוות והציג בצורה מטעה לוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully