וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מהשטח: עוד יום של אלימות בניעלין

יהושע בריינר

9.7.2008 / 12:34

פעילי שמאל הפגינו גם היום נגד הקמת גדר ההפרדה בכפר, יידו אבנים לעבר כוחות צה"ל והפילו לקרקע נהג דחפור שעבד במקום

(צילום: ישראל פוטרמן, עריכת וידאו: יותם רונן)

הפגנה אלימה נוספת נערכה היום (רביעי) בניעלין נגד המשך בניית תוואי גדר ההפרדה במקום. המפגינים יידו אבנים לעבר הכוחות, שהשתמשו בתגובה באמצעים לפיזור הפגנות. לדברי גורם בטחוני, ההפגנה היום היא אלימה מאוד, וכללה בין היתר עלייה של המפגינים על הדחפורים במקום, ובאחד המקרים אף הפילו המפגינים לקרקע נהג דחפור שעבד במקום. הנהג נפצע באורח קל.

ביום שני בערב נפגשו בכניסה לכפר ניעלין מפקד החטיבה באזור וגורמים במנהל האזרחי עם ראשי הכפר. זאת לאחר שצה"ל הטיל סגר על התושבים במקום החל מיום שבת. במהלך הפגישה סיכמו הצדדים כי ההפגנות האלימות במקום ייפסקו, ובתמורה יוסר העוצר מן הכפר ותותר מחאה שקטה שלא תשא אופי אלים.

במהלך העוצר על הכפר, ניסו פעילי שמאל זרים להעביר אוכל וציוד חיוני לתוך הכפר, אך נעצרו על ידי חיילי צה"ל. "ברגע שהתקרבנו, החיילים ירו לעברנו גז מדמיע ורימוני הלם, ואי אפשר היה להתקרב", סיפר אוסקר יוהנסון, פעיל חברתי משבדיה. "החיילים היו מאוד אגרסיבים".

בצה"ל מתרעמים על כך שההסכם הופר, ואומרים כי על אף ההפגנות אין שום כוונה לעצור את המשך העבודות במקום. ביום ראשון נפצע שוטר מג"ב באורח קל מיידוי אבנים בהפגנות בכפר, ובמהלך סוף השבוע ניזוקו שני כלי רכב הנדסיים של צה"ל במהלך ההפגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully