וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתרים חברו יחד, חוק הטוקבקים הוקפא

פנחס וולף

9.7.2008 / 12:32

למרות שמשרד המשפטים התנגד לסינון העצמי של תגובות גולשים שהציעו אתרי האינטרנט, יוזם החוק, ח"כ חסון, הקפיא את ההצעה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הצעת חוק הטוקבקים הוקפאה, לאחר שחברי הכנסת ומפעילי אתרי האינטרנט שיתפו פעולה היום (רביעי) בוועדת המדע של הכנסת, נגד עמדת משרד המשפטים. בעקבות הסכם הסדרה עצמית לסינון טוקבקים (תגובות לכתבות המתפרסמות יחד עם הכתבה) באתרים, ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו), החליט להקפיא את הצעת החוק אותה יזם.

ההסדרה שיזם איגוד האינטרנט הישראלי מציעה כללים שעל פיהם יוכלו אתרי האינטרנט לסנן תגובות לא ראויות. על פי ההסדרה, "תוכן שברור למערכת האתר באופן חד משמעי וניכר על פניו, בלי צורך בחקירה ודרישה משפטיים או בבירור עובדתי, כי אינו ראוי לפרסום לפי אמות המידה המנויות להלן, לא יאושר לפרסום, ואם פורסם – יוסר".

"הבנה אפסית באזרחות"

נציגת משרד המשפטים עו"ד תמר קלהורה אמרה כי לא נהיר לה ההבדל בין המצב הקיים להסדר המוצע. בתגובה הטיח בה חסון: "יש לך הבנה אפסית באזרחות, אני המחוקק ולא את, היא לא מבינה איפה היא חיה". משרד המשפטים התנגד להסדרה וטען כי אין צורך בסינון טוקבקים אפילו אם הם פוגעניים, אלא אם אדם שנפגע מהתגובה יבקש את הסרתה - אז האתר יחויב בהסרה מיידית של התגובה. עם זאת, לפי חוק מסחר אלקטרוני, שמציע משרד המשפטים, אתר שיבחר לסנן טוקבקים, יישא באחריות פלילית על פרסומים פוגעניים.

ח"כ חסון אמר בתגובה כי הסרת טוקבק פוגעני רק לאחר שהנפגע ממנו ביקש זאת, דומה לכך ש"הייתי קם וניגש לגברת שמייצגת את משרד המשפטים, סוטר לה ומבקש סליחה. זה פסול כמו שגם זה פסול. התשובה האמיתית היא אימוץ ערכים, והדבר עדיף אלף מונים על פני חוק". בהמשך הדיון, נציגת משרד המשפטים, עו"ד תמר קלהורה, קבלה על דברי חסון.

לפי הצעת החוק שהוקפאה, יוחלו חוק לשון הרע וחוק הגנת הפרטיות על כל פרסום באתר אינטרנט. בין היתר על טוקבקים (תגובות לכתבות המתפרסמות יחד עם הכתבה), פורומים (דיונים מקוונים) ובלוגים (יומנים וטורים אישיים של גולשים). משמעות הדבר היא הטלת אחריות פלילית על עורכי האתרים והמוציאים לאור. בדיוני הוועדה בשבוע הבא יימשכו הדיונים בנוגע לסעיפים השונים של הסדרת הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully