וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "לא נקבע תאריך לנסיגה מעירק"

9.7.2008 / 10:52

הממשל האמריקאי מסרב לדרישת בכירים עירקים להצבת מסגרת זמן ברורה לנסיגה. "החלטות על נסיגה יתבססו על עובדות בשטח"

ארצות הברית הודיעה היום (רביעי) כי היא מתנגדת לקביעת תאריך לנסיגת כוחותיהם מעירק. ההודעה נמסרה לאחר שבכירים עירקים קראו להצבת מסגרת זמן ברורה לפעולת הנסיגה, כחלק ממו"מ על הסכם ביטחוני עם ארצות הברית.

"מאז ומעולם התנגדנו לקביעת תאריך נסיגה מעירק", אומרת דוברת הבית הלבן דנה פרינו לכתבים שנוסעים עם הנשיא ג'ורג' בוש ביפן. פרינו מוסיפה, כי ארה"ב מאמינה כי החלטות בדבר נסיגה צריכות להקבע "בהתבסס על עובדות מהשטח", ובכירים עירקים מסכימים עם קביעה זו.

היועץ לביטחון לאומי העירקי אמר ביום שלישי, כי מדינתו לא תקבל הסכם ביטחוני עם ארצות הברית, אלא אם הוא יכלול את תאריכי נסיגת הכוחות הזרים. עם זאת, דובר ממשלת עירק אמר כי כל מסגרת זמנים לנסיגה תלויה בתנאים בשטח.

מהבית הלבן נמסר, כי הצהרות הבכירים העירקים אודות מסגרת זמן לנסיגת הכוחות, משקף בצורה חלקית את השיפור במצב הביטחוני בעירק. "מדובר פה בעתיד שלהם", אומרת פרינו, "הם רוצים לקחת יותר אחריות על עצמם, וגם אנחנו חפצים בכך".

פרינו מוסיפה, כי "ארצות הברית מעוניינת לסיים את המו"מ במהירות, והסיבה המרכזית לכך היא הישארות כוחותינו בעירק אחרי סוף השנה. זאת עובדה". עם זאת, פרינו לא מסרה תאריך יעד לסיום המו"מ על ההסכם הביטחוני עם עירק.

ההסכם הביטחוני עתיד לשמש כבסיס חוקי להישארותם של חיילי ארה"ב, כשייגמר המנדט של האו"ם על עירק בסוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully