וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פקיד זייף רישום מובטלים תמורת שוחד

נתיב נחמני

9.7.2008 / 11:12

איש שירות התעסוקה באשדוד חשוד שרשם אנשים כזכאים לדמי אבטלה, על אף שלא התייצבו בלשכה וחלקם אף עבדו. 3 נוספים נעצרו

פקיד שירות התעסוקה, תושב אשדוד בן 49, נעצר הבוקר (רביעי) בחשד שנהג לזייף התייצבותם של דורשי עבודה בלשכת האבטלה תמורת שוחד. איתו נעצרו שלושה חשודים נוספים ו-23 החותמים לכאורה בלשכה עוכבו לחקירה. רובם אינם תושבי תחום הטיפול של הלשכה בה עובד הפקיד.

החשוד עובד בסניף שירות התעסוקה באשדוד מזה 22 שנה. על פי החשד, הוא נהג להזין את פרטיהם של עשרות אנשים, לצורך קבלת דמי אבטלה, מבלי שאלו עמדו בקריטריונים ומבלי שהתייצבו כלל בלשכה. הוא נעצר בעת שביצע לכאורה את העבירה. מהמשטרה נמסר כי כאשר השוטרים חשפו את עצמם, הפקיד ניסה להשמיד את האישור שבדיוק הדפיס, אך ללא הצלחה.

הפרשה, המכונה במשטרה "פרשת שירות לקוחות", נחשפה בעקבות מידע שנמסר מחוקרי הביטוח הלאומי. במהלך החקירה שנוהלה באופן סמוי במשך מספר חודשים, אספו אנשי יחידת "להב 433" של המשטרה ראיות המעידות לכאורה על חזרה שיטתית של הפקיד על העבירות בהן הוא חשוד. חלק מדורשי דמי האבטלה נצפו על ידי החוקרים כשהם עובדים בערים אחרות בזמן שלכאורה חתמו בלשכה בה עובד החשוד.

את הרישומים הכוזבים, נהג הפקיד להעביר למוסד לביטוח לאומי, שהיה משלם ל"לקוחותיו" קצבאות אבטלה. סכום הקצבה לאדם נע בין 3,000 שקל ל-5,000 שקל ובמשטרה מעריכים שנגרם נזק של מאות אלפי שקלים לקופה הציבורית.

החשוד יובא מחר לבית משפט השלום ברמלה יחד עם שלושת העצורים הנוספים, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בחשד למרמה והפרת אמונים, זיוף, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף. חלק מהנחקרים כבר הודו במיוחס להם ומהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully