וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה מתאמת גרסאות דרך התקשורת"

פנחס וולף ונתיב נחמני

9.7.2008 / 10:16

לטענת יועץ התקשורת של ראש הממשלה, "החוקרים מצאו דרך להעביר לטלנסקי מסרים לפני עדותו בשבוע הבא". המשטרה: רואים בחומרה נסיון לייחס לנו הדלפות

יועץ התקשורת של ראש הממשלה אמיר דן תקף היום (רביעי) בחריפות את התנהלות המשטרה בחקירת פרשת "מעטפות הכסף". לדבריו, "בימים האחרונים המשטרה מתדרכת עדים ומתאמת את גרסאותיהם, על ידי פרסום פרטים מחקירת טלנסקי". לטענת דן, למשטרה אסור לדבר עם טלנסקי עד גמר חקירתו הנגדית, ולכן מצאו דרך אחרת להעביר לו מסרים לפני עדותו בשבוע הבא".

"פרסום חומרי החקירה ביומיים האחרונים אינו מקרי. מדובר בתדרוך עד ובתיאום גרסאות לקראת עדותו של טלנסקי בשבוע הבא בבית המשפט המחוזי בירושלים, ותיאום גרסאות לקראת עדותו", אמר דן. יש לשים קץ לתדרוך העדים דרך כלי התקשורת על-ידי המשטרה. זה שיבוש הליכי חקירה".

המשטרה מסרה בתגובה לדברי אמיר דן, כי היא רואה בחומרה כל ניסיון לייחס לה הדלפות. "צוות החקירה מבצע את עבודתו באופן מקצועי ואחראי הרחק מאור הזרקורים בכדי להגיע לחקר האמת. אנו מצרים על דברי יועץ התקשורת המנסה להסיט את תשומת הלב על דברים שאינם מן העניין".

אולמרט ייחקר שוב ביום שישי

אולמרט ייחקר פעם נוספת בפרשת מעטפות הכסף ביום שישי הקרוב במעונו הרשמי בירושלים. זו תהיה חקירתו השלישית של אולמרט, החשוד בקבלת שוחד מאיש העסקים היהודי-אמריקאי משה טלנסקי. על פי החשד קיבל אולמרט מטלנסקי עשרות אלפי דולרים במזומן בתוך מעטפות.

לפני כשבועיים יצאו שני חוקרים מהיחידה הארצית לחקירות הונאה לארצות הברית לצורך ביצוע חיקור דין במסגרת הפרשה. להערכת בכירים במערכת אכיפת החוק, חיקורי הדין, שביצעו רפ"ק צחי חבקין ורפ"ק ליאור וייס, מחזקים את החשדות לכאורה נגד אולמרט בעבירות פליליות כגון מרמה והפרת אמונים.

הדיווחים על התקדמות חיקורי הדין חיזקו את ההערכה במערכת אכיפת החוק שהחוקרים אכן ימליצו להגיש כתב אישום נגד אולמרט.

קודם להחלטה על הגשת כתב האישום, יתחדש ב-17 ביולי הדיון בפרשה בבית המשפט המחוזי בירושלים, אז יקיימו פרקליטי ראש הממשלה, עורכי הדין אלי זהר, נבות תל צור, רועי בלכר, חקירה נגדית לטלנסקי.

עם תום החקירה הנגדית של טלנסקי, יגבשו ראש אגף החקירות במשטרה ניצב יוחנן דנינו, ראש יאח"ה תת-ניצב שלומי איילון, ומפקד יחידות החקירה "להב 433", ניצב יואב סגלוביץ', את התיק בפרשה. אז יועבר התיק רשמית לידי פרקליט המדינה משה לדור ופרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל, עם חוות דעתם של החוקרים באשר להתגבשות תשתית ראייתית לכתב אישום. המחליט הסופי על הגשת כתב אישום, לאחר סיכום התיק בידי לדור ואברבנאל, יהיה היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully