וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצירת אמנות ישראלית גנובה אותרה בברלין

קובי מנדל

9.7.2008 / 8:57

הציור, ששוויו עשרות אלפי יורו, נגנב מביתו של הצייר המנוח יעקב שטיינהרט מנהריה. החשיפה הובילה לגילוי ציור גנוב נוסף בקיסריה

שתי יצירות אמנות יקרות ערך פרי מכחולו של הצייר המנוח יעקב שטיינהרט, אותרו בגלריה בברלין ובבית פרטי בקיסריה. שווים של ציורי השמן נאמד בעשרות אלפי שקלים. הן נגנבו מביתו בנהריה לפני תשעה חודשים.

ציור אחד התגלה באקראי כאשר לפני חודש ביקר ידיד של משפחת הצייר בגלריה בברלין בעת שנערכה שם מכירה פומבית. הוא זיהה אחת מיצירותיו של שטיינהרט – "אלגיה" – שצוירה ב-1912 ומחירה האמיר ל-30 אלף יורו. הבן התקשר למשטרת ברלין שהחרימה את הציור ופתחה בחקירה בשיתוף משטרת נהריה והאינטרפול. מהגלריה נמסרו שמותיהם של שני סוכני אמנות מחיפה שמכרו לה את הציורים. השניים נחקרו בנהריה וסיפרו שהם רכשו את היצירות בתום לב מאדם שטען כי הן שייכות למשפחתו. הם סיפרו כי מכרו יצירה אחרת, תמונת נוף קיבוץ מרחביה, לתושבת קיסריה.

חקירתם הובילה לעבריין רכוש תושב נהריה בן 40 שלפני כשבועיים החל לרצות 16 חודשי מאסר על עבירות רכוש אחרות. לדברי המשטרה, החשוד הודה בפריצה. מפקד משטרת נהריה סנ"צ בני אבלייה אמר לוואלה! חדשות כי תושבת קיסריה שרכשה את הציור קיבלה את כספה חזרה וכי הציור יועבר מברלין לבית הצייר. נגד החשוד יוגש כתב אישום. בתו של שטיינהרט, יוספה, הביעה סיפוק ושמחה שהיצירות נמצאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully