וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב לא רוצה קניונים: מוכר אותם לעזריאלי במיליארדי שקלים

מיכאל רוכוורגר

9.7.2008 / 8:55

מגעים קדחתניים מתנהלים בין הצדדים למכירת חמישה נכסים מניבים - בהם קניון רמת אביב וקניון סביונים ביהוד

קבוצת עזריאלי נמצאת במגעים קדחתניים לרכישת זכויותיה של אפריקה נכסים מקבוצת אפריקה ישראל בחמישה נכסים מניבים בישראל, בהם קניון רמת אביב (73%) וקניון סביונים ביהוד (100%).

המגעים מתנהלים סביב היקף עסקה של 1.8-2 מיליארד שקל. כפי שפורסם ב-TheMarker, השווי של קניון רמת אביב לפי העסקה אמור להסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל, מה שמשקף לנכס תשואה אטרקטיווית של כ-5.5%.

אפריקה נכסים לא ציינה את זהות שלושת הנכסים הנוספים העומדים למכירה. ככל הנראה מדובר בקניון סיטי סנטר בחיפה (45%), קניון לב תלפיות בירושלים (40%) ומרכז פנורמה בחיפה.

השווי הכולל של תיק הנכסים המניבים של אפריקה נכסים בישראל מוערך ב-7-12 מיליארד שקל. המגעים בין הצדדים החלו לפני חודשיים, כשאיזי כהן, המנכ"ל הנוכחי של אפריקה ישראל, עוד שימש מנכ"ל חברת הביטוח מגדל. מי שריכזה את כל המגעים באפריקה ישראל היא צבייה לבייב-אלאזרוב, בתו של הבעלים, לב לבייב, המשמשת סמנכ"לית שיווק של אפריקה ישראל וראש חטיבת הקניונים.

המגעים החלו כשדוד עזריאלי פנה ללבייב-אלאזרוב בהצעה לרכישת השליטה בקניון רמת אביב. בשלב מאוחר נוהלו המגעים בינה לבין מנחם עינן, נשיא קבוצת עזריאלי, השולטת בקניוני עזריאלי. בשלב מסוים המגעים עלו על השרטון, אך הם חודשו בימים האחרונים. לפי הערכות בשוק ההון ובענף הנדל"ן, אם לא יקרו אירועים בלתי צפויים, צפויה העסקה להיסגר היום.

קניון רמת אביב, הנחשב לאחד הקניונים הרווחיים והאטרקטיוויים בישראל, עורר עניין מצד חברות שונות, ובהן גזית-גלוב, דלק נדל"ן, בריטיש ישראל, אמות וכן חברות ביטוח גדולות.

לפי הערכות שביצע משרד השמאות גרינברג-אולפינר-שלף, השווי של הקניון זינק מאז 2005 בכ-165%. שוויו היה 830 מיליון שקל ב-2005, עלה ל-1.2 מיליארד שקל ב-2006, ב-2007 טיפס ל-1.3 מיליארד שקל, וכעת העסקה תיסגר לפי שווי של כ-2.2 מיליארד שקל.

קניון רמת אביב החל לפעול ב-97' וכיום ממוקמים בו יותר מ-130 בתי עסק, בשטח כולל של יותר מ-17,500 מ"ר. ההכנסות של הקניון הסתכמו ב-2005 ב-82 מיליון שקל. ההכנסות גדלו ב-2006 בכ-20% לכ-98 מיליון שקל וב-2007 הגיעו לכ-105 מיליון שקל. לפי הערכות בענף הנדל"ן, ב-2008 יסתכמו ההכנסות בכ-115 מיליון שקל.

לחברת הביטוח מגדל, המחזיקה ב-27% מהזכויות בקניון, יש זכות סירוב למכירתו לקבוצת עזריאלי, אך לפי הערכות מגדל דווקא תנצל זכות הצטרפות למכירה, ותמכור אף היא את חלקה לקבוצת עזריאלי.

קבוצת עזריאלי היא פרטית, כך שמספריה אינם חשופים לציבור. מדובר בקבוצת הקניונים הגדולה בישראל מבחינת הכנסות, כשהמתחרה העיקרי שלה היא חברת בריטיש ישראל הציבורית, בניהולו של עמיר בירם. קבוצת עזריאלי מחזיקה ב-9 קניונים, ובהם קניון עזריאלי בתל אביב, קניון אילון ברמת גן, קניון ירושלים (מלחה), קניוני עזריאלי בחולון, הוד השרון, מודיעין, עזריאלי הרצליה Outlet ועזריאלי אור יהודה Outlet.

גורמים בענף הנדל"ן ובשוק ההון הביעו אתמול ספקות לגבי יכולתה של קבוצת עזריאלי להשביח עוד את הנכסים שתרכוש. עם זאת, הקבוצה הצהירה בעבר כי היא מתכננת לבצע הנפקה ראשונית לציבור, כך שייתכן כי כשהסערה בשווקים תחלוף, הקבוצה תוכל להציף ערך ולהחזיר חלק מההשקעה.

עבור אפריקה ישראל מדובר במימוש נכסים בתשואות אטרקטיוויות. המהלך גם יקל את הלחץ הפיננסי שרבץ על החברה, בשל התחייבויות פיננסיות של מיליארדי שקלים, ויקל עליה לשמור על דירוג האג"ח שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully