וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: "יש סקס גם אחרי גיל 70"

9.7.2008 / 7:35

מחקר שבדי חדש מגלה כי קשישים וקשישות בני 70 עושים יותר סקס מאשר קשישים לפני 30 שנה. "הקשישים יותר פתוחים לנושא"

"בני שבעים ומעלה נהנים מחיי סקס סוערים ומהנים יותר מבעבר", זו גולת הכותרת של מחקר שפורסם הלילה (רביעי) בשבדיה. לפי המחקר, הן גברים והן נשים בשנות ה-70 לחייהם נוהגים לקיים יחסי מין בתדירות גבוהה יותר מזו שנהגו בני 70 לפני כ-30 שנה.

"הלך הרוח כיום הוא הרבה יותר מתירני ופתוח בנוגע לסקס, גם בקרב בני ה-70 עצמם", מסביר נילס בקמן מאוניברסיטת גוטנבורג בשבדיה, שעמד בראש צוות החוקרים. במסגרת המחקר, צוות החוקרים ראיינו בין השנים 1971 ל-2001 מדגם מייצג של גברים ונשים בני 70 בנוגע לחיי המין שלהם.

החוקרים מצאו כי 68% מהגברים הנשואים בשנות ה-70 לחייהם דיווחו כי הם מקיימים סקס באופן קבוע, לעומת 52% לפני 30 שנה. גם בקרב הנשים הנשואות חלה עלייה בתדירות יחסי המין:54% מהנשים דיווחו כי הן מקיימות סקס באופן קבוע, לעומת רק 30% לפני 30 שנה.

הנשים הקשישות גם דיווחו כי הן נהנות יותר מחיי המין: יותר נשים כיום דיווחו כי הן הגיעו לאורגזמה, מאשר לפני 30 שנה. עם זאת, יותר גברים דיווחו כי הם חווים בעיות בתפקודם המיני, מאשר לפני 30 שנה. החוקרים מסבירים זאת בהעלאת המודעות בשנים האחרונות בנוגע לבעיות בתפקוד המיני. "אני מקווה שהנתונים יעודדו יותר ויותר קשישים להתייחס בפתיחות לחיי המין שלהם, ולהיות מוכנים לדון על הבעיות מהן הם סובלים", אמר בקמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully